Moderní obráběcí stroje dnes nabízejí mimořádné hodnoty otáček vřetene, pracovních posuvů a dalších parametrů. Tyto stroje obvykle rovněž používají vysoké tlaky chladicí kapaliny, a to až do 70 barů. Okamžitým vedlejším produktem takto výkonného obrábění je pak olejová mlha či emulzní aerosol, který velmi rychle zaplní pracovní prostor stroje.

V souvislosti se stále rostoucími cenami pohonných hmot tvoří jejich cena jednu ze základních položek nákladní dopravy. Velký podíl na spotřebě pohonných hmot mají také pneumatiky, u kterých se výrobci snaží snižovat valivý odpor a zvyšovat kilometrový výkon.
Transportéry TPA které jsou konstruovány pro pneumatickou dopravu suchých, volně tekoucích sypkých matriálů, ale i suchých granulovaných materiálů. Stejnoměrný tlak v horní části nádoby působí na šetrnou přepravu materiálů a efektivní dopravu. Všechny velikosti transportéru mají kužel přizpůsoben snadnému vyprazdňování dopravovaného materiálu. Transportéry jsou dodávány s nezbytnými klapkami, výpustným hrdlem a kontrolním otvorem. Standardní výbavou jsou i trysky pro snadnější vyprazdňování. Transportéry jsou vyráběny pro tlak do 8 barů a teploty do 100; C a jak z konstrukční, tak z nerezové oceli.
Společnost UNIKASSET, s. r. o, Ostrava, vyrábí drtič „DUC 16“, který slouží k drcení domovního i průmyslového odpadu, který tvoří hlavně plasty, pryž, pneumatiky, papír a dřevo.Tím usnadňuje jeho další zpracování nebo následnou likvidaci. Ke zdrobňování dochází mezi noži fréz pracovních válců. Velikost výstupních kusů se řídí šířkou kotoučů pracovních válců. Mechanickému přetížení drtiče je zabráněno elektronickým řízením pohybu.
Rostoucí náklady na vývoj v automobilovém průmyslu způsobují, že inovativní metody, které přispívají k jejich snižování, získávají na stále větší důležitosti. Proto se využívají rozsáhlé simulace, které předem modelují pohyby soustav a deformační procesy, aby na jejich základě mohly být optimalizovány složité konstrukce bez nutnosti stavby drahých prototypů.
Firma COYOTE System uvádí na český a slovenský trh první 100 % legální informační systém „MINI COYOTE“, který s aktuální přesností upozorňuje na pevné a přenosné radary.
Autodesk a jejich autorizovaní partneři sezvali všechny zájemce o oblast strojírenství a výroby na stánek Autodesku, který přivítal návštěvníky u příležitosti letošního Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně. V rámci zajímavých expozic stánku č. A1-009 se návštěvníci mohli seznámit nejen s nejpokročilejšími softwarovými technologiemi pro počítačem podporovaný návrh, ale také s jejich praktickým nasazením u celé řady významných českých a slovenských firem. Velkým lákadlem expozice bylo i představení pouštního speciálu českého týmu OFFROADSPORT CZ, který si návštěvníci mohli na místě prohlédnout.
Šroubové zvedáky pro manipulaci s břemeny se používají v mnoha odvětvích. Pokud však během operačního cyklu dochází ke změně směru zatížení vlivem alternace mezi tlakovým a tahovým namáháním a zároveň je nutné zajistit přesné polohování, je třeba použít speciální typ šroubového zvedáku. Pro tyto případy je vhodné použít šroubové zvedáky s mechanizmem pro vyrovnávání vůle. Tento typ zvedáku je schopen redukovat axiální vůli mezi vodicím šroubem a lichoběžníkovým závitem u převodu na nejnutnější minimum.
Ústředním tématem letošní expozice společnosti Parker Hannifin na jubilejním 50. ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně se stala spolupráce s partnery, distributory a klienty. Na veletrhu, který se uskutečnil od 15. do 19. září, firma na dvou místech představila to nejzajímavější ze svých produktů a služeb. Parker Hannifin si od své účasti sliboval upevnění vztahů se současnými zákazníky, ale i oslovení zákazníků nových. Již teď je zřejmé, že 50. ročník brněnského veletrhu očekávání společnosti splnil.







