Google překladač: English Deutsch

data ING 57651 00277• Přes 60 % velkých společností si samo autonomně vytváří IT strategii.
• Pouhá pětina firem chce data sdílet a pracovat s nimi decentralizovaně.
• Nadpoloviční většina firem má spoustu dat, ale pro uživatele je obtížné je najít nebo jim důvěřovat.
• Téměř 40 % firem uvádí, že jejich technologické prostředí už nedostačuje současným potřebám.

V jakém systému/ech najít důvěryhodná data
Nejčastěji velké firmy řeší problémy s tím, že mají spoustu dat, ale pro uživatele je obtížné je najít nebo datům důvěřovat. S tím se potýká nadpoloviční většina (57 %) firem.

40 % společností má problém s rychlostí dodávek a více než třetina firem (36 %) řeší konzistenci dat a reportů.

Řešení: Zaveďte a dlouhodobě nastavte data governance.

Jednotná datová platforma
70 % velkých firem by proto do tří let chtělo mít jednotnou datovou platformu pro všechna data z primárních systémů, aby je měla k dispozici většina byznysových uživatelů. „Myslíme si, že v managementu celé řady firem ještě zcela nedošlo ke změně vnímání role datových řešení pro inovace a získání tržní výhody a že ještě nejsou naplno doceněny možnosti nejmodernějších IT technologií," říká Dagmar Bínová, big data & data science lead ve společnosti Adastra. „K tomuto závěru přispívá i naše další zjištění – téměř polovina firem uvádí že s daty z datových platforem pracuje pouze 10 % z celkového počtu zaměstnanců."

Řešení: Budujte moderní datové platformy typu lakehouse, ať už v on-premise prostředí nebo na cloudu.

Sdílet a decentralizovat?
Pouze 14 % společností plánuje pracovat s několika datovými řešení s ohledem na globalizaci jejich firmy. Ještě menší procento – pouhých 9 % – chce budovat datová řešení dle potřeb jednotlivých firemních vertikál (marketing, výroba, logistika/distribuce, finance apod.)

Řešení: Začněte řádně navrženou datovou strategii a designem moderního datového řešení. Diskutujte je a nastavte ještě před tím, než se pustíte do samotného budování datové platformy.

Autonomie při tvorbě IT strategie
„Velmi pozitivně vnímáme fakt, že 62 % velkých společností si samo vytváří IT strategii," říká David Kaláb, viceprezident pro oblast data managementu ve společnosti Adastra. Pouze 10 % oslovených společností žádnou IT strategii nemá nebo na ní právě pracuje. Zajímavý je i fakt, že centrála/mateřská společnost definuje IT strategii pouze u necelých 30 % firem.

Řešení: Zvažujte budoucí potřeby, nároky, rozvoj. Stavte na flexibilitě a škálovatelnosti. Nestavte IT strategii na aktuálních potřebách, ale na byznys strategii firmy ve střednědobém horizontu.

Zdroje jako limit – lidské, kapacitní, finanční, znalostní...
Za největší překážky v uskutečňování a naplňování vize práce s daty vidí společnosti v omezeních na straně zdrojů, konkrétně v kapacitách IT týmů, nedostatečných investicích, neznalosti nebo nejasnostech v byznys prioritách, uzavřenosti systémů a jejich izolovanosti. Zmiňují také velké množství datových zdrojů a jejich vlastníků a s tím související těžko udržitelná vysoká úroveň kvalit a čistoty dat.

Řešení: Spolupracujte s externími experty a dodavateli, všechno nemusíte zvládnout vlastními silami. Vyvarujte se dětských nemocí, kterými si již prošli jiní.

Čas na investice do IT
Téměř 40 % firem uvádí, že jejich technologické prostředí už nedostačuje současným potřebám a 20 % společnostem chybí dostatečná finanční podpora od managementu.

„Dnes víc než kdy jindy musí jít IT naproti byznysu. Být napřed, být připraveno a na požadavky byznysu rychle reagovat," uvedl David Kaláb. „Investice do moderního IT nemusí být enormní, začněte s menšími a tudíž ne tak finančně náročnými projekty a koncepty a naplno je implementujte až v okamžiku, kdy se osvědčí."

Řešení: Přesvědčte stakeholdery, že bez inovací ztratí pozici na trhu. Inovace se bez investic neobejdou. Kdo neinovuje, prohrává.

MSV 1Mezinárodní strojírenský veletrh je nejvýznamnější průmyslový veletrh ve střední Evropě. Návštěvnost je vysoce odborná, téměř osmdesát procent návštěvníků ovlivňuje rozhodování o investicích, třetina patří k vrcholovému managementu.

Zastoupeny jsou všechny klíčové oblasti strojírenského a elektrotechnického průmyslu. Nosným oborem je tradičně obrábění a tváření.

Hlavním tématem MSV je Průmysl 4.0 a digitální továrna, tedy digitalizace výroby, jeden z hlavních směrů inovačního procesu. Mezi další zvýrazněná témata patří cirkulární ekonomika – nakládání s materiálními zdroji. Jde o trend, který je jednou z prioritních oblastí udržitelného rozvoje, a adaptace průmyslu a obchodu se bude ubírat právě tímto směrem.

Součástí veletrhu je špičkový doprovodný program složený z odborných konferencí, seminářů a workshopů na aktuální technická, obchodní a ekonomická témata.

www.msvbrno.cz

AI Ilustracni 165 3Umělá inteligence je stále více využívána v různých oblastech práce, kde může zefektivnit a zjednodušit mnohé činnosti. Je schopna pomoci s rychlým vyhledáváním informací, rešeršemi, překlady, popisky, tvorbou krátkých i delších textů, odpověďmi na e-maily a dalšími úkoly, které by jinak zabíraly hodně času a energie.

Celý článek...

AI ING 19043 255357Zpráva společnosti Salesforce o stavu dat a analytiky, která vychází z průzkumu mezi více než 10 000 technickými a obchodními manažery, odhaluje obavy o důvěryhodnost dat a bezpečnost v době, kdy se organizace snaží využít pokroků v oblasti umělé inteligence. Bezpečnost a spolehlivost dat jsou již dlouho rozhodujícím faktorem pro úspěch obchodních aktivit. Rychlý pokrok v oblasti umělé inteligence (AI) ale učinil z těchto aspektů podnikání ještě důležitější záležitost. Podle Wendy Batchelderové, ředitelky pro data společnosti Salesforce je revoluce v oblasti umělé inteligence vlastně datovou revolucí. "Strategie společnosti v oblasti umělé inteligence je tak silná, jak silná je její datová strategie, jejímž jádrem je důvěryhodnost".

Celý článek...

ISS 16806 01204Třetina Čechů si předává skeny citlivých dat nebo přihlašovací údaje prostřednictvím populárních instant messengerů. Sophos, celosvětový lídr a inovátor v oblasti poskytování kybernetické bezpečnosti formou služby, zveřejnil výsledky svého průzkumu zaměřeného na zkušenosti českých uživatelů internetu s kybernetickými útoky. Šest z deseti Čechů se v posledním roce setkalo s pokusem o vylákání jejich osobních údajů prostřednictvím falešných e-mailů.

Celý článek...

Cybersecurity 1V dnešní digitální době je kybernetická bezpečnost stále důležitějším prvkem každé organizace. Ačkoli mnoho firem investuje do pokročilých bezpečnostních řešení, často přehlížejí klíčový prvek v obraně proti kybernetickým hrozbám: své vlastní zaměstnance. Zaměstnanci totiž mohou být jak největší slabinou, tak i efektivním obranným štítem v kyberbezpečnostní strategii firmy, říká Vladimíra Tesková, co-founder a COO české technologické firmy TeskaLabs.

Celý článek...

AI 1Co brání obchodníkům a servisním oddělením využívat výhod AI naplno? Nový průzkum společnosti Salesforce se zaměřil na slabé stránky obchodních a servisních týmů firem při využívání nových technologií na zpracování dat.

Celý článek...

ParkerSpolečnost Parker Hannifin představí v rámci konference Hydrogen Online Workshop dne 23. března 2023 vodíkové aplikace a technologie, které pomohou naši planetu učinit čistším místem pro život.

Celý článek...

Robot ISS 12275 01496Nástroje na zpracování přirozeného jazyka, jako je ChatGPT, navždy mění obsah bezpečnostních školení. Ale jak se koncoví uživatelé dozvědí, co už nebude fungovat?

Celý článek...


Začátek
Předchozí
1

Kalendář akcí

<<  Květen 2024  >>
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
    1  2  3  4  5
  6  7  8  9101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Nejnovější akce

Žádné následující události

Odběr novinek

Newsletter T+Tnews

Zobrazit archiv T+T news