Google překladač: English Deutsch

Firma Jablotron s.r.o. - český výrobce zabezpečovací techniky a mobilních komunikačních systémů - představuje stolní mobilní telefon pod označením GDP-02 "Grand." Jedná se o snadno ovladatelný stolní GSM telefon. Stačí do něj vložit SIM kartu a můžete okamžitě telefonovat a psát SMS zprávy. V dnešním světě komplikovaných technických zařízení tvoří tento telefon výjimku svou jednoduchostí. Obsahuje abecední klávesnici, která umožňuje psát SMS zprávy mnohem pohodlněji než kterýkoliv jiný mobilní telefon. Přístroj má velký a dobře čitelný displej. Telefon Grand využijete jak doma, tak v kanceláři. Přístroj nabízí svým uživatelům jednoduché ovládání - klávesy Čti nebo Piš určitě nepotřebují žádné vysvětlování. Telefon je běžně napájen ze sítě, ale zabudované dobíjecí baterie umožňují jeho použití třeba i na zahradě. Přístroj také samozřejmě podporuje funkce mobilní sítě - přesměrování hovorů, hlasovou schránku, odmítnutí hovoru atd.
"V době, kdy se každý výrobce mobilních telefonů snaží vyrobit co nejmenší přístroj, jsme se rozhodli vyvinout větší verzi, která bude vhodná nejen pro starší generaci, ale pro všechny, kdo chtějí užívat jednoduchý přístroj se vším komfortem," řekl Jiří Meloun, který v Jablotronu řídí oddělení výzkumu. "Mobilní telefon GDP-02 nemá vestavěnou kameru, kalkulačku, digitální hry, elektronický barometr ani žádné jiné složitosti. Náš přístroj je přesně tím, co si běžný člověk představí, když řeknete slovo telefon. Je to solidní řešení pro ty, kteří chtějí pohodlně volat a psát SMSky bez povinnosti platit paušál za telefonní linku..."

Technické parametry:
Rozměry 240 x 210 x 100 mm
Displej prosvětlený grafický LCD, rozlišení 135 x 65 bodů, 82 x 40mm
Telefonní seznam 200 jmen
Paměť SMS zpráv 20 posledních přijatých zpráv (160 znaků/zpráva)
20 posledních odeslaných zpráv (160 znaků/zpráva)
Paměť hovorů 10 posledních odchozích hovorů
10 posledních přijatých hovorů
10 posledních zmeškaných hovorů
Zvonění 10 volitelných zvuků
Psaní SMS vestavěná "QWERTY" klávesnice
Rychlé volání 6 paměťových kláves
Hlasité volání umožňuje komunikovat bez držení sluchátka
Telefonní konektor umožňuje připojit běžný telefonní přístroj - paralelka v domě (včetně CID a SMS)
USB port poskytuje data pro připojení PC do Internetu (GPRS class 2)
Pracovní teplota -20°C až +55°C
Síťový napaječ 100 - 240V / 50 až 60Hz
Zálohovací baterie 4 x AA NiCD článek, 700mAh
GSM systém 900 / 1800 MHz dual band, class 4 (2W@900MHzm, 1W@1800MHz)
Atesty Radio and Telecommunication Terminal Equipment, EMC, bezpečnost
www.jablotron.cz

Cena stavebního dřeva by se podle Daryla Swetlishoffa, analytika firmy Raymond James Financial, měla letos dostat na nejvyšší hodnoty za posledních 10 let. Během ledna totiž došlo k růstu počtu novostaveb v USA na nejvyšší hodnotu za posledních 21 let. Tato ekonomická statistika přitom představuje "barometr" poptávky po stavebním dřevě. Cena futures kontraktů této komodity s kterými se obchoduje na burze Chicago Board of Trade se od října zvedla o 46 procent.
Hlavním problémem bude podle Swetlishoffa nedostatečná kapacita železniční dopravy, která se projevila již v průběhu uplynulého roku. Dodavatelé tak nebudou díky logistickým problémům schopni uspokojit vysokou poptávku po dřevě. Cena aktivního futurem kontraktu stavebního dřeva se dnes pohybuje kolem 402,50 dolarů za tisíc palubních stop.
www.agris.cz

Další snížení ceny základního vysokorychlostního připojení k Internetu a úsporu více než 20% ročně přináší nová akční nabídka ČESKÉHO TELECOMU Internet Expres Hit. Cena vysokorychlostního Internetu Expres s rychlostí 256/64 kbit/s se snižuje na 599 Kč (bez DPH). "V návaznosti na velmi úspěšné nabídky Internet Expres Optimal a Internet Expres na zkoušku zdarma jsme opět rozšířili portfolio služeb a připravili novou základní variantu pro zákazníky, kteří se teprve rozhodují o zřízení vysokorychlostního připojení k internetu," uvedl Simon Burckhardt, výkonný ředitel pro marketing. "Proto nabízíme atraktivní měsíční poplatek a cenu za aktivaci služby ve výši pouhé 1 koruny při smlouvě uzavřené na jeden rok. Abychom službu ještě dále zatraktivnili, první tři měsíční paušály jsou pouze ve výši 520 korun namísto standardních 599 korun," doplnil Simon Burckhardt. Součástí služeb Internet Expres Hit je zdarma schránka elektronické pošty a webový prostor na serveru ČESKÉHO TELECOMU. Jako doplňkovou službu si pak lze doobjednat "antivirovou ochranu" chránící počítač před stále agresivnějšími viry, v případě požadavku na nejvyšší ochranu je doporučována "ochrana proti útokům z internetu" neboli firewall. Internet Expres Hit zahrnuje základní balíček o objemu 2 GB pro přenášená data. Při jeho vyčerpání si zákazník může dokupovat další vždy po 1GB za 35 korun. O stavu přeneseného objemu dat bude uživatel informován prostřednictvím osobních internetových stránek a zasílaných informačních e-mailů.
www.internetexpres.cz

Největší světová letecká společnost, německá Lufthansa, se rozhodla vybudovat nové centrum sdílených služeb v České republice. Nové, už desáté call centrum Lufthansy, bude umístěno v Brně a od 1. června tohoto roku bude obsluhovat zákazníky střední a východní Evropy. Práci v něm najde až sto lidí. Brněnské call centrum bude nabízet poradenství v oblasti letových řádů, doprovodných služeb, cen, poplatků, rezervací a prodeje letenek, informovat o programu Miles&More pro časté zákazníky, zprostředkovávat telefonické odbavení a získávat zpětnou vazbu. Tyto služby budou moci využívat rovněž cestovní kanceláře a skupiny turistů. Podle Lufthansy hraje po rozšíření Evropské unie region střední a východní Evropy velmi důležitou roli a právě projekt nového zákaznického centra je potřebám těchto trhů přímo šitý na míru. Odpovídá tomu i škála používaných jazyků - kromě povinné angličtiny bude totiž call centrum s názvem Global Telesales Brno komunikovat také v češtině, bulharštině, polštině, rumunštině, srbštině, chorvatštině, slovenštině, maďarštině, ruštině, ukrajinštině nebo němčině. Vytvoření call centra je součástí plánu společnosti do roku 2006 zdvojnásobit množství letů v regionu - už letos v létě Lufthansa nabídne 450 letů týdně do 14 destinací ve střední a východní Evropě.

Chybovati je lidské - a svalit chybu na druhého ještě lidštější.

Paletový transportní systém PTS-Alutec byl vyvinut společností Alutec K&K ve spolupráci s firmami zabývajícími se dopravními systémy. PTS-Alutec je především určen k mezioperační dopravě na montážních linkách. Montovaný díl je unášen na nosiči po dvou plochých pohybujících se pásech dopravníku. V jednotlivých technologických krocích může být díl s nosičem zastaven, zatímco pásy pod nosičem prokluzují a nosiče mezi sebou nemají polohovou vazbu (pohybují se nezávisle). Díky těmto vlastnostem je možné stavět montážní systémy s těmito možnostmi: před každou technologickou operací se může seřadit fronta několika nosičů a tím vytvořit vyrovnávací zásobu k pokrytí nerovnoměrnosti taktu procesu, obsluha není nucena k dodržování pevného strojního taktu, snadná změna tvaru montážní linky nebo začlenění nového pracoviště do stávající linky, použití stávajících částí dopravníkového systému při přechodu na novou výrobu, výměnou nosičů možnost montovat na jedné lince typově podobné výrobky, každý nosič může ve vlastní paměti uchovávat data z jednotlivých technologických operací a na základě těchto informací například vyřazovat vadné kusy a po opravě vracet, v jednom okamžiku montovat typově podobné výrobky nebo technologický tok větvit.
www.aluteckk.cz

Firma vyvinula a dodává svůj patentově chráněný systém aeračních světlíků AEROLUX, který zajišťuje bezpečné účinné a kontrolované aerační větrání halových objektů průmyslové a občanské výstavby. Aerační křídla se pomocí soustavy otočných kloubových ramen zvedají rovnoměrně nad úroveň střechy, nebo nad pevné části světlíků a vymezují libovolně nastavitelnou výšku ventilační obvodové štěrbiny. Vlastní aerační otvor je tak vždy celoplošně a s přesahy překrýván aeračním křídlem a tím umožňuje trvalé řízené větrání i při šikmém dešti. Aerační křídla AEROLUX mají vůči standardnímu provedení výhodnější aerodynamickou charakteristiku, která zajišťuje účinné aerační větrání při libovolném směru větru. Zásadní výhody křídel systému AEROLUX® jsou řízené aerační větrání bez rizika zatékání do otevřených křídel při dešti, umístění závěsů křídel dovnitř světlíků, tj. bez nepříznivých účinků povětrnosti, vysoká tuhost aeračních křídel v otevřené poloze zabraňující jejich deformaci při náporu větru.
Aerační křídla AEROLUX se instalují buď jako součást pevných pásových světlíků různých typů, nebo zcela samostatně uzavírají celý světlík. Osová i příčná křídla sestávají z nadstřešní segmentové části zasklenné polykarbonátovými vícestěnnými deskami tl. 10 až 20 mm na nosné obloukové profily, kotvené do vodorovného nosného rámu rozměru B1 x L1. Těsnění aeračních křídel AEROLUX vůči pevným částem obloukových světlíků je dvoustupňové s dekompresní dutinou. Rám je soustavou zvedacích ramen připojen otočnými čepy ke světlíkové obrubě. Zdvih rámu zajišťuje lineární elektropohon se zdvihem do 500mm zdvihovou silou 5kN s aretací v libovolné poloze. Elektropohon je otočnými čepy kotven do nosné příčle nebo boční světlíkové obruby. Ovládání zdvihu aeračních křídel se řeší buď ručně nebo vlastní automatickou ústřednou s čidly teploty, rychlosti větru, vlhkosti, požáru atd., případně z centrálního velínu. Systém AEROLUX tím vysoce ekonomicky a bez dalších provozních nákladů zajišťuje optimální mikroklimatické podmínky halových prostor. Pro zasklení se zásadně používají polykarbonátové vrstvené desky dvou až třívrstvé, v tloušťce 10, 16, 20 mm (typ Makrolon, Lexan-Thermoclear apod.) Rovné desky šířky 2100 mm se při montáži pokládají s dilatační mezerou 10mm na prefabrikované nosné obloukové profily z hliníku, případně ze speciální oceli, kotvené v modulové rozteči M=1055mm do světlíkových obrub. Oboustranné profilové těsnění zaručuje naprostou těsnost styků jednotlivých desek a vylučuje tepelné mosty. Krycí lišty z hliníku nebo speciální oceli jsou pak kotvené a napínané pouze v krajích. Standardní šířka světlíku B je 1200 až 7000mm, s neomezenou délkou L. Standardní převýšení oblouků H : B je 1:5. Světlíkové obruby minimální sahají minimálně 200mm nad střešní plášť a kotví se do střešní konstrukce šikmými rozpěrami dovnitř světlíku. Vůči sedlovým světlíkům se standardním úhlem zasklení 40° mají obloukové světlíky až o 20% menší rozsah zasklení a dokonalé utěsnění ve spárách, tím i menší tepelné ztráty.
www.aerolux.cz

Zdálo by se, že rolby se moc velké popularitě netěší, protože nejsou luxusní, nejsou moc vidět a nejezdí po běžné silnici. Většina lidí o nich ani neví, jelikož pracovat se vydávají až po lyžovačce. Pisten Bully 300 Winde jsou úchvatnými stroji, které představují v České republice ve svém oboru to nejlepší. Rolby mohou být vybaveny různým typem zadní frézy a přední radlice, kterou umí zvednout až k oknu a upravit tak např. i U-rampu. 300 Winde je klasikou upravující především běžné sjezdovky. Lahůdkou je naviják, který jí umožňuje zvládnout i nebezpečně příkré svahy, má délku 1 050 m a tažnou sílu až čtyři tuny a na Tanvaldském Špičáku ho používají na černou sjezdovku. Rolba dostala do vínku tu nejlepší techniku. Pohání je totiž špička, pohybující se v těžkých kamiónech: šestiválcový řadový vznětový turbodiesel značky Mercedes-Benz, vybavený mimo jiné přímým vstřikováním paliva a elektronickou řídicí jednotkou. Obrovský točivý moment a vysoký výkon dokáže dobře zužitkovat právě ve vyjíždění a sjíždění velkých stoupání a klesání. Maximální rychlost a zrychlení nemá cenu ani uvádět, protože rolba není milovníkem rychlojízdy. Svoji sílu zužitkovává pouze pro zkvalitnění povrchu sjezdovky. A kolik toho má společného s automobilem? Divili byste se, ale vybavení takovéto rolby je dosti luxusní. Začíná to vyhřívanými stěrači a vyhřívaným předním, bočním i zadním oknem pro dny, kdy mráz překročí hranici -10 °C. Když už se nepříjemná zima spustí, je interiér vybaven elektronickou klimatizací. Ke zvýšení komfortu při jízdě přispívá i CD přehrávač, elektricky nastavitelná sedadla nebo čtyřbodové pásy Schrott, které vás přidrží při jízdě z kopce. Kromě motoru, který dodává Mercedes-Benz, používá gumové pásy a pneumatiky od Continentalu. Ve tmě si rolba posvítí moderními xenony. Zdá se, že jízda s rolbou je nějakou velkou alchymií, ale řidiči mluví o opaku. K řízení je potřeba pouze půlvolant, se kterým točíte a určujete směr jízdy doleva nebo doprava, jeden pedál pro plyn a potom tlačítko na přepínání jízdy vpřed nebo vzad. Jezdit se může naučit skoro každý, tedy musí vlastnit řidičský průkaz skupiny C nebo T a projít školením u výrobce. Ono daleko složitější je totiž ovládání přídavného vybavení na úpravu sjezdovky.

Alpe d´Huez patří ke skvělým francouzským lyžařským střediskům, dominantou je Pic Blanc (3 330 m) - pokrytý ledovcem. V zimní sezóně vede ze samého vrcholu až do údolí nejdelší evropská černá sjezdovka Sarenne (16 km). Ve středisku měli donedávna jeden, poměrně závažný problém, a to že při silnějším větru se nedalo se na vrchol. Nově otevřená lanovka Marmottes 3 zlepšila dostupnost vrcholové části ve špatném počasí, protože moderní konstrukce je stabilnější než původní kabinová lanovka. Hlavními silnými stránkami nového přepravního zařízení jsou především: estetika, pohodlí a bezpečí. Estetika je v tomto případě úzce spjata s ekologií, a proto bylo horní nádraží řešeno tak, aby citlivě splynulo s horským hřebenem a po dokončení stavby byly provedeny všechny nezbytné rekultivační práce. Pohodlí cestujících je zvýšeno především zvětšením prostoru, který mají v kabině k dispozici ( bude to objem 0,22 m2, místo se 0,18 m2 kterým se obvykle počítá ) a zjednodušeným řešením nástupiště.Je zvýšena také odolnost proti větru.Počítá se s provozem až při rychlosti 30 m/s ačkoli zákonná norma je jen 20 m/s. Celkově se jedná o jednu z největších staveb horských přepravních horských zařízení ve Francii v minulém roce. Typ zařízení - kyvadlová lanovka, 2 soupravy po 2 kabinách a 33 místech v nich, každá jedoucí na 2 drahách. Kabiny jsou zavěšeny na 2 kabelech, které jsou od sebe vzdálené, čímž je zajištěna velká stabilita ve větru. Další údaje: konstruktér - Doppelmayr, kapacita - 1 075 osob za hodinu, doba jízdy nahoru - přibližně 3 minuty, doba rotace - méně než 4 minuty, maximální rychlost - 7,20 m/s, délka dráhy - 800 metrů, převýšení - 300 metrů, nadmořská výška nástupu/výstupu - 2 760/3 060 metrů, motorový pohon je umístěn dole.

Kalendář akcí

<<  Říjen 2025  >>
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
    1  2  3  4  5
  6  7  8  9101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Odběr novinek

Newsletter T+Tnews

Zobrazit archiv T+T news