Nový třífázový systém MagicWave 5000 představuje výkonnostní špičku digitálních systému WIG (wolfram - inertní plyn). V porovnání s předchůdci byla snížena hmotnost a objem o více než polovinu. Pro uživatele se také snížila finanční investice. Obzvláště zajímavé jsou technické a ekonomické aspekty 100% digitalizace a reprodukovatelnosti. Při nové volbě stejných parametru jsou svarovací výsledky identické. K dalším prednostem patrí minimalizace hluku díky technologii ActiveWave, jednoduchý intuitivní koncept ovládání a prípojka dálkového ovládání LocalNet. Nárocnému uživateli se alternativne nabízí spolu s variantou programových bloku (Job) další spektrum funkci s rozsáhlými možnostmi variability. Systémy MagicWave 4000/5000 pro svarování strídavým a stejnosmerným proudem i zarízení TransTig 4000/5000 jsou vhodné jak pro manuální a automatizované svarování, tak pro svarování studeným drátem.
500 A pri 40 % dovoleného zatížení a 40 °C okolní teploty jsou presné hodnoty zarízení MagicWave 5000. Jsou založeny na širokém rozsahu vstupního napetí +/- 15 % pri 3 x 400 V. Skutecné hodnoty jsou rízeny mikroprocesorem a digitálním signalizacním procesorem. Tím jsou zaruceny perfektní svarovací výsledky a jejich 100% reprodukovatelnost. Stejne jako jeho jednofázoví sourozenci se vyznacuje trífázový systém MagicWave chránenou technologií ActiveWave. Tato technologie se stará i u techto systému o "tichý" svarovací oblouk o hlucnosti menší než 80 dbA. Deset svarovacích systému MagicWave vydává stejný hluk jako jeden invertorový svarovací zdroj s obdélníkovým prubehem svarovacího proudu. Výsledkem je krome znatelne nižšího zatížení zdraví uživatele i presné svarováni "podle sluchu". Zejména u mechanizovaných a automatizovaných stejnosmerných aplikací je presvedcivé zapalování RPI (Reversed Polarity Ignition). Znatelne stabilizuje a zkracuje zapalovací proces.
K podstatnému zjednodušení pro praktickou práci vede funkce stehování TAC. Tekutá tavná lázen je zde uvádena do pohybu pomocí pulzního svarovacího oblouku. Obe soucásti svarence jsou urychlene spojeny. Oproti tradicnímu stehování je výhodou výrazná úspora casu. Automatická tvorba kaloty vede k dalšímu "drastickému" zkrácení casu. Namísto obvyklým 90 s trvá nyní pouze 1 s. Pri osmi použitích této funkce za den se díky tomu za rok ušetrí jeden pracovní týden! Potenciál pro úspory tvorí i stavebnicový systém Fronius. Díky nemu jsou k dispozici volitelné a vymenitelné periferie a rozšírená výbava z širokého výrobního programu. Toto platí napr. pro ruzné svarovací horáky, dálková ovládání, systémy studeného drátu, podvozky, software i rozhraní robota.
www.fronius.cz


Chyba v systému sítě T-Mobile umožnila na přelomu roku dobíjet kredit i bez zaplacení. Toho využili podvodníci, kteří lákali spotřebitele pod pláštíkem speciálních akcí k nákupu kreditu za zvýhodněných podmínek. Ovšem společnost T-Mobile následně veškerý nelegálně nabitý kredit zrušila, a někteří spotřebitelé tak ztratili vše.
Na Radu pro stížnosti v oblasti mobilního marketingu a služeb, kterou společně provozují Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) a Asociace mobilního marketingu (AMM), se obrátil spotřebitel poškozený při dobíjení kreditu na své Twist kartě. Sdělil, že v nákupním středisku ho oslovil člověk, kterého považoval za dealera T-Mobile, mimo jiné s nabídkou dobití kreditu se slevou 25 %. Vzhledem k tomu, že kredit byl skutečně připsán, jak si na svém telefonu ověřil, zaplatil. O několik dní později ale dostal od operátora zprávu, že za kredit nebylo zaplaceno, a proto byl zrušen. Spotřebitel tak přišel o peníze i dobitý kredit.
Vodíkové palivo pro automobily nastoupilo cestu komercionalizace. Společnosti Shell a Air Products uvedly ke konci minulého roku ve Washingtonu do provozu první integrovanou čerpací stanici pohonných hmot, která vedle benzinu a nafty umožňuje tankování vodíku do motorových vozidel. Vodíkový stojan bude sloužit šesti vozům General Motors GM Hydrogen 3 fuel cel s vodíkovými palivovými články.
Jedná se o pilotní projekt, jehož cílem je ověřit před veřejností, že vodík je srovnatelným palivem s ostatními druhy pohonných hmot jak co do bezpečnosti, tak komfortu obsluhy.
"Jedná se o zlomový bod ve vývoji vodíkové ekonomiky, pro kterou Air Products vyvíjí a dodává skladovací, transportní a čerpací technologii", uvádí při této příležitosti ředitel pro Energetická řešení budoucnosti společnosti Air Products Tama Copeman. "Dosud byly všechny vodíkové čerpací stanice oddělené a byly chápány jako pokusná zařízení, nyní jsme vstoupili do běžného provozu a záleží jen na počtu vozidel", dodává.
Společně s čerpací stanicí, která je situována na washingtonské Benning Road, společnosti Shell a General Motors zpřístupnily informační a vzdělávací centrum, jehož cílem je získat pochopení veřejnosti pro vodík jako perspektivního nosiče energie. Generální ředitel Shell Hydrogen Jeremy Bentham komentuje práci s veřejností jako nezbytnou podporu pro to, aby se vodík stal komerčně zajímavým palivem.
Čerpací technologie společnosti Air Products označovaná jako "Series 200 fueling technology" umožňuje tankování 20 kg vodíku za den. Při plnícím tlaku 350 barů (cca 35 MPa) dosahuje vozidlo s nádrží o běžném objemu dojezdu kolem 200 km. V přípravě na provozní nasazení jsou technologie pracující s tlakem 700 barů.
Celkem společnost instalovala a obhospodařuje 30 podobných čerpacích zařízení ve Spojených státech. V červnu 2004 uvedla do provozu stojan umístěný v retailové čerpací stanici v Singapuru. V dubnu 2004 se ujala vedení pětiletého Národního rozvojového a demonstračního projektu vodíkové automobilové flotily a podpůrné infrastruktury, na kterém participuje Ministerstvo energetiky USA.
Do čela nové obchodní skupiny byl jmenován nový jedenáctičlenný řídicí tým.
Společnost Intentia, globální dodavatel podnikových řešení pro firmy, jejichž činnost zahrnuje zejména výrobu, distribuci a údržbu, ohlásila novou strategii pro své středoevropské aktivity. Na jejím počátku je sloučení dvou původně samostatných regionů do jedné Středoevropské obchodní skupiny.
DriveIT Low Voltage AC Drives
Skutečná mobilita s novým bezdrátovým přepínačem WS 5100 od Symbol Technologies, kterou představuje nový vysokokapacitní bezdrátový podnikový Wi-Fi přepínač WS5100 pro rozsáhlé celoareálové podnikové využití, nabízející zákazníkům další příležitosti k odpoutání svých sítí a získání skutečné mobility. WS 5100 navazuje na první bezdrátový přepínač uvedený na trh v roce 2002 s označením WS 5000.
Výrobek WS5100 je plně kompatibilní se softwarovým kódem, aplikacemi a způsobem implementace do sítě jako produktu Symbol WS5000. S desetinásobnou kapacitou propustnosti a o 60 procent větším pokrytím než WS5000 si nový výrobek WS5100 uchovává kompatibilitu se stávajícími bezdrátovými instalacemi přepínačů a kompletní řadou tenkých přístupových portů AP100, AP200 a AP300. Nastavení a správa přepínače je velmi jednoduchá a produkt nabízí v rámci mobility a škálovatelnosti zvýšenou bezpečnost.
Produkt WS5100 je vhodný pro větší organizace z oblastí, jako jsou zdravotnictví, školství, maloobchod a krytá podniková prostředí kancelářského typu, každá z nichž čelí četným "bolestným místům", které jsou specifické pro obchodní aplikace daného odvětví. Například ve zdravotnictví hledají nemocnice a zdravotní střediska způsoby, jak využít bezdrátovou infrastrukturu k nasazení mobilních aplikací, jakými jsou třeba správa léčby, sběr vzorků, ověřování krevních transfúzí, správa aktiv a materiálu, vzdálené sledování pacientů a přivolávání zdravotních sester, aby zvýšili efektivnost podnikového provozu a produktivitu zaměstnanců. Nemocnice věří, že nasazením těchto aplikací mohou zvýšit i kvalitu péče o pacienta.
Zákazníci společnosti Symbol z nás učinili lídry na trhu s bezdrátovými přepínači, přičemž minulý rok bylo nasazeno přibližně 25 000 jednotek.
Největší český výrobce autobusů Karosa z Vysokého Mýta loni prodal přes 1700 vozů, což je nejvyšší počet v historii společnosti. Proti roku 2003 jde zhruba o dvanáctiprocentní nárůst, řekl dnes ČTK po prezentaci nového nízkopodlažního autobusu v Havířově obchodní ředitel Karosy Petr Rusek. Největší vliv na meziroční nárůst podle něj měl pokračující prodej na trzích západní Evropy, kde loni skončily dvě třetiny nových autobusů z Karosy.
Podle obchodního ředitele se dařilo prodejům zejména ve Francii a Itálii, rozběhl se dobře prodej v zemích Beneluxu, firma prý zabodovala i ve Finsku. "Podařilo se nám rovněž vyhrát výběrové řízení na tři roky v dopravním podniku v Reykjavíku, to znamená, že jsme prakticky obsadili trh městských autobusů na Islandu," dodal.
Letošní cíle Karosy jsou nastaveny stejně jako v roce 2004. "Musíme na tom ale tvrdě pracovat, protože rok 2005 bude velice těžký pro všechny výrobce. Přepokládá se totiž, že zhruba o deset procent poklesne evropský trh autobusů obecně," dodal Prusek.
Karosa v Havířově představila nový typ nízkopodlažního autobusu Iveco Agora s pohonem na zemní plyn. Dosud firma prodala 2500 plynových autobusů, všechny v zahraničí. Tato vozidla směřují zejména na francouzský a italský trh a do Řecka. Podle Pruska je momentálně pořízení a provoz plynového autobusu ekonomicky výhodný. Výrobce se snaží s těmito vozy proniknout i na český trh, Prusek ale nechtěl odhadovat, nakolik se to podaří.
Dopravci, kteří se představení nového autobusu zúčastnili, budou teprve zvažovat, zda vozidla zakoupí. Například ČSAD Havířov, která vlastní přes 40 plynových autobusů a začala s jejich obnovou, se bude řídit cenou. "Letos chceme koupit celkem sedm autobusů, z toho čtyři plynové. Vypisujeme výběrové řízení pro tyto dodávky, kde Karosa bude oslovena. Bude záležet na ceně," řekl ČTK šéf osobní dopravy podniku Dalibor Drlík. Nový autobus dnes Prusek nabízel za 6,35 milionu korun, což je podle Drlíka více, než stojí konkurenční plynové autobusy.
Podobně se vyjádřil i dopravce z Prostějova, kde jezdí 21 autobusů s pohonem na zemní plyn. "V polovině roku budeme kontaktovat zástupce Karosy a vozidlo vyzkoušíme v našich podmínkách," řekl ČTK ředitel autobusové divize FTL Jiří Hloch. (ČTK)
Výsledky průzkumu zaměřeného na využívání samoobslužných systémů v oblasti call center dnes zveřejnila Genesys Telecommunications Laboratories, dceřiná společnost koncernu Alcatel. Průzkum jasně prokazuje vnímání důležitosti samoobslužných systémů manažery kontaktních center a dále také fakt, že zákazníci tuto technologii postupně přijímají a začínají ji hojně využívat. Průzkum prokázal, že 68 procent manažerů kontaktních center dává používání samoobslužných systémů nejvyšší či velmi vysokou prioritu. Pokud jde o zákazníky, tak 74 procent z nich považuje hlasem ovládané automaty (IVR) za dostatečnou alternativu živého operátora. Dalších 67 procent zákazníků považuje kvalitu informací na webové stránce společnosti za velmi důležitý faktor, který ovlivňuje jejich spokojenost. Dotazováno bylo 235 evropských manažerů kontaktních center a 1056 zákazníků.








