Google překladač: English Deutsch

Textilní firma Hybler Semily získala jako první v Česku evropskou ekologickou značku The Flower. Je to evropská obdoba českého označení Ekologicky šetrný výrobek.
zpravy.idnes.cz/bleskovky_sph.asp

Americká Akademie filmových umění a věd ocenila více než čtrnáctileté úsilí německého konstruktéra a podnikatele Horsta Burbully při vývoji teleskopických kamerových jeřábů. Burbulla je majitelem plzeňské firmy Technocrane, která jeřáby vyrábí. "Je to ocenění za vynález a dlouholetý vývoj," řekla Novinkám obchodní zástupkyně firmy Gabriela Vonášková. Teleskopické kamerové jeřáby plzeňské firmy putují v převážné míře na export. "Hlavními zákazníky jsou produkční společnosti a firmy zabývající se pronájmem filmové techniky," sdělila Vonášková. Podle ní byly jeřáby z Technocrane použity například při natáčení koncertu skupiny Lucie. Využití našly i při natáčení hollywoodských velkofilmů Titanic či Matrix.
Technocrane zaměstnává zhruba 60 lidí. Podle Hospodářských novin firma od doby svého vzniku ztrojnásobila roční obrat na loňských 165 miliónů korun. Vyrábí jeřáby v cenách od 160 do 440 tisíc eur. Nejdražší Supertechno 50 stojí i s třídenním školením 444 tisíc eur.
www.novinky.cz

Národní cena Česká hlava bude od letošního roku udělována jako oficiální cena české vlády. Finanční ocenění udělované každoročně českému vědci za mimořádný výsledek dosažený v oblasti výzkumu a vývoje bude činit jeden milion korun. Vyplývá to z unesení, které přijala ve středu 23. února vláda. Laureáta Národní ceny vlády Česká hlava bude vláda jmenovat na základě doporučení Rady pro výzkum a vývoj. "Toto rozhodnutí je úžasnou zprávou a představuje velký průlom," uvedl prezident organizačního výboru projektu Česká hlava Arnošt Lustig. "Vědci tak získávají opravdu prestižní vládní ocenění a navíc tu dochází v rámci našeho projektu k průkopnické spolupráci státního a soukromého sektoru." "Projekt na podporu českých vědců a techniků Česká hlava dostal do čtvrtého ročníku nový impuls a rozhodnutí vlády je pro nás i projevem uznání naší práce," reagoval Václav Marek, ředitel projektu Česká hlava. Podle jeho slov se kritéria pro udělení vládní ceny neliší od stávající praxe a statut bude vyhlášen 1. dubna v rámci ostatních cen Česká hlava. Slavnostní udílení cen proběhne 10. listopadu v průběhu slavnostního galavečera "Slavní slavným" v pražském hotelu Ambassador. www.ceskahlava.cz

Dobrodruh Steve Fossett nastavil další laťku. Jako první dokončil sólový oblet planety Země bez mezipřistání a tankování. Uletěl 37 tisíc kilometrů. Po sedmašedesáti hodinách ve vzduchu přistál v Kansasu, odkud v úterý odstartoval.Fossettův ultralehký stroj GlobalFlyer přistál na letišti v Salině v americkém státě Kansas krátce před devátou hodinou SEČ. Okolo letištní plochy se shromáždily stovky diváků, kteří čekali na jeho přílet. Steve Fossett se stal prvním člověkem, který dokázal sám bez doplnění paliva obletět naši planetu. Aby rekord mohla uznat Mezinárodní letecká federace (FAI), musel Fossett se svým strojem vzlétnout a přistát na stejném letišti. Navíc musí přetnout všechny poledníky a urazit nejméně 36 788 kilometrů, což je délka obratníku Raka. Fosset si tak na své konto připsal další rekord, Zemi už například jako první obletěl v horkovzdušném balonu.
zpravy.idnes.cz/vedatech.asp

Klást hloupé otázky nadělá méně škody než napravovat hloupé chyby.

Kulové kohouty z nerezavějících ocelí s pneumatickým, nebo elektrickým pohonem od Schwer Ventiltechnik se používají všude tam, kde se vyskytují agresivní média a prostředí. Speciální kulové kohouty se osvědčily v mnoha oblastech použití jako velmi spolehlivé a kompaktní uzavírací armatury. Různé typy, jako dvoucestné, tří a čtyřcestné, ve spojení s různými vrtáními koule, se dají podle použití a potřeby libovolně kombinovat. Kulové kohouty nabízí na základě své jednoduché konstrukce rychlé a přesné přestavení. Naše nízkotlaké kulové kohouty nového typu (až do 63 barů) nabízí především v oblasti automatizace jednoduché, čisté a finančně příznivé řešení díky přímé montáži elektrického nebo pneumatického pohonu na kohout pomocí příruby DIN/ISO 5211. Na základě skutečnosti, že při použití elektrických a pneumatických pohonů může být četnost přestavění kulového kohoutu velmi vysoká, zvolili jsme bezúdržbové utěsnění dříku kulového kohoutu s automatickým nastavením předpětí, které díky kluzné soustavě těsnění z PTFE s přídavným o-kroužkem z elastomeru může docílit téměř vakuové těsnosti. Kulové kohouty jsou k dispozici s různými možnostmi připojení: vnitřní závit podle DIN/ISO 228, nebo přivařovací provedení podle DIN 3239, právě tak ve dvou nebo trojdílném provedení tělesa.
www.schwer.cz

Netrpělivě očekávaný pokračovatel bestselleru střední třídy - nový Volkswagen Passat šesté generace - se na tuzemském trhu objeví na začátku dubna. Od 7. března je ale již možné první vozy objednávat u všech dealerů Volkswagen. Cena základního Passatu Trendline činí 649 900 Kč, což znamená při zohlednění výrazně hodnotnější standardní výbavy (sériově ESP, elektro - mechanická parkovací brzda atd.) v podstatě zachování stejné cenové hladiny jako u modelu předcházejícího.
Nová generace řady Passat bude po uvedení k dispozici se čtyřmi motory: Zážehovými agregáty s přímým vstřikováním benzinu 1.6 FSI/85 kW (115 k) a 2.0 FSI/110 kW (150 k) a turbodiesely 1.9 TDI/77 kW (105 k) a 2.0 TDI/103 kW (140 k). Všechny čtyři motory jsou propojené s pěti-, popř. šestistupňovými manuálními převodovkami, v průběhu roku dostanou verze poháněné FSI motory také alternativní automatickou převodovku a modely poháněné turbodieselem 2.0 TDI bude možné vybavit dvouspojkovou převodovkou DSG. Krátce po uvedení Passatu na trh se nabídka pohonných jednotek obohatí ještě o zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l a výkonu 75 kW (102 k).
Charakteristickým rysem vozů Passat byl vždy mimořádně prostorný interiér a nastupující model se v tomto ohledu doslova překonává: Díky o něco větším vnějším dimenzím a napříč uloženým motorům nabízí nový Passat výrazně nadprůměrně prostorný interiér. Rozvor novinky činí 2,71 m, což je o 6 mm více než u současného modelu, do délky pak nový Passat narostl na 4,77 m (+ 62 mm), do šířky na 1,82 m (+ 74 mm) a do výšky 1,47 m (+ 10 mm). Zavazadlový prostor má maximální objem 485 l.
K charakteristickým rysům nových Passatů určitě patří špičkové jízdní vlastnosti, což je zásluha nové čtyřprvkové zadní nápravy a propracovaných závěsech McPherson vpředu a mimořádně tuhé karoserie, jejíž torzní tuhost vzrostla o 57 procent.
Příznačná je také kvalita zpracování všech detailů a využívání moderních technologií. Příkladem mohou být již zmíněná sériově montovaná elektromechanická parkovací brzda, automatická dvouzónová bezprůvanová klimatizace, jedinečný systém startování vozu klíčkem ''Press & Drive'', diodová technologie koncových světel, anebo příplatkové prvky výbavy jako například "inteligentní" tempomat (poprvé uvedený v luxusních modelech Phaeton), který samočinně udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel, technologie Bluetooth, bezdrátově propojující mobilní telefon se systémy vozu, špičkový audiosystém Dynaudio o výkonu 600 W, palubní zdroj napětí 230 V a bi-xenonové adaptivní světlomety natáčející se spolu s řízením do zatáček.
www.autoabeceda.cz

28.února zahájila továrna TCPA sériovou výrobu vozů Citroen C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo. Je to velmi příjemné psát o jiných věcech než o podvodech a dalších lumpárnách politiků. Prostě jsou lidé u nás, kteří se snaží něco vytvořit a v případě této továrny se to podařilo. Trochu škoda, že zprávy o tom, že se v České republice udělá něco pozitivního, přitahují mnohem menší pozornost, než zprávy, které popisují různé levoty politiků.
Jak šel čas, prošla továrna TCPA následujícím vývojem. Přehled nejdůležitějších kroků, které automobilka TPCA učinila pro zahájení výroby v posledních šesti měsících:
Září/Říjen 2004 - Ukončení instalace technologií
Na přelomu září a října byla ukončena instalace výrobních technologií ve všech provozech závodu: lisovna, svařovna, lakovna a finální montáž.
Říjen 2004 - Přechod všech provozů závodu do režimu komplexních zkoušek.
Zkoušky jednotlivých výrobních zařízení a jednotlivých provozů s materiálem i bez materiálu.
Listopad 2004 - Udělení integrovaného povolení IPPC
Krajský úřad udělil povolení IPPC (integrovaná prevence a omezování znečištění). Tímto povolením konstatoval, že TPCA používá nejlepší dostupné technologie (BAT), a zároveň stanovuje normy a limity z oblasti životního prostředí, které musí organizace splňovat, aby mohla provozovat výrobu.
Prosinec 2004 - Povolení ke zkušebnímu provozu
Povolení ke zkušebnímu provozu dokládá, že závod splňuje všechny normy z oblasti bezpečnosti práce, protipožární ochrany, hygieny a životního prostředí a může začít vyrábět.
Prosinec 2004 až leden 2005 - Testovací fáze 1A, 2A a 2,5A
Kontrola a testy všech výrobních procesů. Během testovací fáze bylo vyrobeno cca 300 zkušebních prototypů.
Leden 2005 - Přechod na směnnou pracovní dobu
Přechod výroby ze standardní pracovní doby (8.30 - 17.00, 5 dní v týdnu) na pracovní dobu odpovídající plánovanému směnnému provozu (6.30 - 17.11, 4 dny v týdnu).
Únor 2005 - Zahájení komerční výroby
28. únor je prvním dnem ve výrobním kalendáři TPCA - výroba prvních vozů určených zákazníkům.
Další plánované kroky:
Červen 2005 - Zahájení výroby s druhou směnou
Léto 2005 - Ukončení hlavních náborových aktivit
Září 2005 - Zahájení výroby s třetí směnou
1. čtvrtletí 2006 - Dosažení plné výrobní kapacity
1. čtvrtletí 2006 - Certifikace závodu ISO 14001
www.autoabeceda.cz

V praxi se pod pojmem elektronický podpis většinou rozumí zaručený elektronický podpis. Zaručený elektronický podpis jsou digitální data, která podepisující osoba vytváří pomocí svého soukromého klíče a zajišťuje jimi integritu a nepopiratelnost původu podepsaných dat.
Elektronická značka je z technologického hlediska stejná jako zaručený elektronický podpis, tj. jedná se o digitální podpis. Odlišnost elektronické značky a zaručeného elektronického podpisu má především právní charakter. Elektronický podpis vytváří fyzická osoba (stejně jako vlastnoruční), elektronickou značkou může datové zprávy označovat i právnická osoba nebo organizační složka státu. Lze ji přirovnat k otisku úředního razítka.
Elektronický podpis je naprosto jednoznačný, nepadělatelný a nenapodobitelný. Jednoznačně identifikuje osobu, která dokument podepsala. Je nepochybně bezpečnější a nepopiratelnou náhradou vlastnoručního podpisu. Elektronický podpis má mnohé další výhody. Umožňuje např. převod dokumentů do elektronické podoby s možností jednoznačné autorizace. Zaručený elektronický podpis rovněž umožňuje styk občana a "úřadu" prostřednictvím elektronické pošty, takže odpadá nutnost osobní návštěvy, případně nutnost ověření podpisu.
V současné době vydává zaručený elektronický podpis jen jediná, ministerstvem informatiky akreditovaná firma - První certifikační autorita. Kvalifikovaný elektronický certifikát v základní formě dnes přijde na 752 korun s DPH a je platný jeden rok. Certifikát Komfort, jehož součástí je proti uvedenému Standardu i čipová karta a ovládací software, stojí na rok bud 1728 korun (1 až 9 kusu), nebo 1663 korun (10 a více kusu). Následný, tedy obnovený certifikát, pak stojí 752 korun. Ministerstvo informací se však v nejbližších měsících chystá udělit akreditaci další společnosti - České poště. "Do června letošního roku by ji pošta mohla mít," přiblížila termín vydání povolení poskytovat uznávané elektronické podpisy mluvčí ministerstva informací Klára Volná. Společnost První certifikační autorita bude mít konkurenta a ceny podpisu by díky tomu mohly jít dolu. Odhadnout, jak se bude situace vyvíjet, ale není podle mluvčí Volné jen tak. "Lze však očekávat, že pokud Česká pošta začne podpisy vydávat, přijde s cenou, která bude ceně První certifikační autority konkurovat," podotýká.
Nutno podotknout, že cena elektronického podpisu by měla klesat jak díky konkurenci mezi poskytovali, tak i úměrně s rostoucí poptávkou. A to nejen ze strany občanů, ale také firem nebo obcí. Poptávka je přitom závislá i na množství správních agend, které bude možné vyřídit elektronicky.
"Zájem o elektronický podpis ze strany firem vzrostl se spuštěním elektronických důchodových listu," informuje mluvčí Volná. Důchodové listy musejí každý rok všechny firmy za své zaměstnance posílat České správě sociálního zabezpečení.
"Zájem ze strany veřejné správy, tedy obcí, je podpořen mimo jiné vyhláškou ministerstva o elektronických podatelnách," doplňuje Volná. Podle této vyhlášky by v současné době měl už každý úřad mít svou elektronickou podatelnu a umět elektronicky reagovat, tzn. s využitím elektronického podpisu. Chcete-li získat elektronický podpis, je třeba podat žádost na webových stránkách www.ica.cz a uložit ji na disketu. Pak musíte zajít na pobočku ČSOB, kde předložíte potvrzení o zaměstnaneckém poměru, dva doklady totožnosti, ověřený výpis z obchodního rejstříku a certifikát bude váš.
www.ica.cz

Kalendář akcí

<<  Říjen 2025  >>
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
    1  2  3  4  5
  6  7  8  9101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Odběr novinek

Newsletter T+Tnews

Zobrazit archiv T+T news