Rukojeti a madla jsou pravděpodobně těmi nejstaršími součástmi, které se začaly vyrábět sériově jakožto normované díly. A proto také dnešní nabídka madel prakticky nemá konce a lze vybírat od základních, čistě funkcionalistických variant, až po silně designová madla, jejichž smyslem už není jen sloužit svému účelu – tedy jako úchop pro manipulaci a operaci s břemeny a na různých zařízeních, ale také zvýšit celkově atraktivitu, či prestiž stroje a zařízení, na kterých madlo je upevněné. Nabídka Elesa+Ganter je natolik bohatá, že dokáže uspokojit prakticky každou z těchto potřeb.


Největší mezinárodní veletrh se zaměřením na kolejová vozidla, moderní technologie a železniční infrastrukturu v České republice. Jedinečné spojení veletrhu s expozicí zahrnující i fyzická kolejová vozidla, s odbornou konferencí a nerušeným osobním setkáním na bázi B2B i B2G v jediném areálu nabízí efektivní příležitost prezentace vaší společnosti a posílení obchodních vazeb v rámci železničního prostředí.
• Event Systém
S radostí oznamujeme, že přípravy veletrhu AMPER 2022, který se po 3 letech vynucené pauzy uskuteční v termínu 17. – 20. 5. 2022 na brněnském Výstavišti, jsou v plném proudu. Aktuálně finišujeme rozmístění jednotlivých expozic do výstavních hal a zajištění nadstandardního servisu pro naše vystavovatele, na který jsou z „předcovidových" časů zvyklí. V současné době je na veletrh AMPER 2022 přihlášeno 500 vystavovatelů. Společně s Vámi se těšíme na viděnou na veletrhu AMPER 2022.
Hlad po kreativcích roste. Firmy se netají tím, že mladé mozky jsou přesně tím, co může přinést české ekonomice změnu k lepšímu. FENOMÉN dává šanci generaci, které digitální technologie říkají pane. Univerzitě Tomáše Bati (UTB), která je zlatým partnerem konference, nabídne 1000 online vstupů zdarma.
Modernizace železničních tratí, uzlů a stanic včetně výpravních budov, příprava vysokorychlostních tratí a zvyšování bezpečnosti na přejezdech – to jsou priority Správy železnic pro rok 2022. Manažer infrastruktury naváže na vydařený loňský rok, kdy velmi úspěšně čerpal finanční prostředky z fondů EU a pro modernizaci železniční infrastruktury využil 99,9 % všech evropských dotačních prostředků, které byly k dispozici. V roce 2022 bude Správa železnic hospodařit s rozpočtem 53 miliard korun.
Modernizace čerpacích stanic by měla směřovat k postupné úplné bezobslužnosti. Zatímco dnes se tyto typy stojanů objevují především u stanic s minimem doplňkových služeb, budoucnost by měla alespoň částečně patřit robotizaci. Důvodem pro zavádění tohoto řešení je rostoucí poptávka po komfortu řidičů, limitem mohou být negativní psychologické efekty či nekompatibilita nově vyráběných vozů. Širší rozmach tohoto řešení lze podle odborníků čekat až po roce 2035.
Stále více pracovních pozic nabízí centra podnikových, IT a zákaznických služeb v režimu plného home office. I po odeznění pandemie tak budou moci zaměstnanci pracovat z domova z jakéhokoliv místa v ČR. Kromě toho, že nejvíce v uplynulém roce rostla centra v menších městech tento fenomén způsobí rozmach kvalifikované práce na venkově. V roce 2022 vzroste počet zaměstnanců oboru o plných 15 tisíc, nejčastěji půjde o experty na IT, na datovou a prediktivní analytiku a na výzkum a vývoj. Ruku v ruce s rozmachem práce z domova roste i podíl flexibilních pozic. Vyplývá to z průzkumu oborové asociace ABSL, který byl zveřejněn na
Žďárský TOKOZ představil novou verzi svého unikátního mechatronického systému ePRO 1.4., který kombinuje elektronickou správu přístupů spolu s extrémní mechanickou odolností. Jediný český mechatronický systém, který nepotřebuje přívod elektrické energie nově díky mobilní aplikaci umožňuje dálkovou správu přístupů i nastavení klíčů. Aplikace byla vyvinuta stejně jako celý systém ve spolupráci s brněnským VUT. Zájem o novou verzi ePRO už projevily firmy nejen z Evropy, ale i v Africe či na Arabském poloostrově, což TOKOZu otevírá nové příležitosti a trhy.








