Globální fullservisový dodavatel do terénního sektoru, společnost Southco, vyvinula řešení «kompletní» rotační západky - od aktivace po zablokování - tak, aby splňovala požadavky terénního sektoru na zvýšení bezpečnosti mechanizmu a konstrukční výbavy a zvýšení bezpečnosti řidiče. Rostoucí význam bezpečnosti a pohodlí řidiče a celková bezpečnost konstrukce vozidel jsou nejčastější oblastí zájmu pro prodejce terénní výbavy a stálou oblastí zájmu pro výrobce vylepšené výbavy. Z hlediska zabezpečení neustále roste počet krádeží terénních vozů a odhaduje se, že stojí britský stavební průmysl ročně téměř 1 miliardu liber navíc k rostoucímu pojistnému. Jako výsledek dnešních tvrdých globálních hospodářských podmínek, klade snižování trhu další tlak na terénní průmysl.

Společnost Alstom testuje na Velimském zkušebním okruhu nejnovější přírůstek regionálních vlaků – Coradia Polyvalent. Vlaky se později z Velimi v ČR přesunou do Francie do zkušebních center Valenciennes a Bar-le-Duc, kde již nyní probíhá část testů. Zkušebních jízd se účastní přibližně 50 inženýrů a specializovaných techniků. Celoevropsky významné centrum ve Velimi nabízí dva nezávislé okruhy. Jeden o délce 4 km s maximální povolenou rychlostí 90 km/h a druhý 13kilometrový s maximální povolenou rychlostí 210 km/h. Oba okruhy jsou elektrifikované podle evropských standardů, aby bylo možné testovat vlaky ve všech výkonových režimech. Zkoušet se zde mohou dieselové vlaky, stejně tak jako elektrické, napětí lze volit podle potřeby. Coradia Polyvalent se testuje pro napětí 1 500 V a 25 kV.
Tento týden bychom Vás rádi upozornili na videa v
Sdružení CENEN a společnost Dassault Systèmes představily projekt JE Cenelín. Studenti Fakulty strojní ČVUT v Praze budou v jeho rámci pomocí softwarových nástrojů řídit virtuální výstavbu jaderné elektrárny, na níž se budou podílet s ostatními členy sdružení CENEN. Společnost Dassault Systèmes, hlavní partner projektu, poskytne pro účely projektu podnikový software v hodnotě několika milionů korun. Jeho účastníky také ve spolupráci s firmou Dytron zaškolí pomocí e-learningových materiálů. „Rádi bychom touto cestou podpořili rozvoj české energetiky, vzbudili o ni u mladých lidí větší zájem a pomohli vzdělávat budoucí generace jaderných energetiků v České republice. Pokud se nepodaří zastavit stávající trend, je totiž reálné, že v dalších letech nebude v Česku dostatek absolventů pro omlazení stárnoucí generace energetiků,“ uvedl manažer pro energetiku společnosti Dassault Systèmes Tomáš Ivančík.
Tento týden jste měli možnost shlédnout Akci týden společnosti ISCAR ČR. ISCAR je výrobce a dodavatel řezných nástrojů hlavně na bázi spékaných karbidů. Mateřská firma společnosti ISCAR sídlí v izraelském Tefenu a patří již řadu let ke svĕtové špičce v oblasti vývoje, výroby a celosvĕtové distribuce obrábĕcích nástrojů a řezných materiálů, které nacházejí uplatnĕní v nejrůznĕjších průmyslových odvĕtvích vyspĕlých zemí všech kontinentů.
Český strojírenský podnik Pramet Tools, výrobce tvrdokovových nástrojů pro třískové obrábění, rozvíjí své aktivity na tuzemském trhu již více než šedesát let. V současné době jsou zahraniční trhy odbytištěm pro téměř 70 % jeho produkce. Před rokem se vedení firmy rozhodlo vstoupit na nový, avšak poměrně složitý trh v Číně. Představitelé společnosti, která letos předpokládá obrat 2,1 miliardy korun, považují tento krok za správný v cestě k posunu směrem k firmám světové špičky.
SprutCAM se řadí mezi produkční CAM systémy. Výhradním dodavatelem systému SprutCAM na český trh je konstrukční kancelář SoliCAD s.r.o. SprutCAM je lokalizován do českého jazyka a s jeho pomocí lze programovat CNC stroje frézovací, soustružnické a stroje pro elektroerozívní drátové řezání, případně řezání paprskem. Ovládá jak jednokanálové stroje, tak stroje řízené z několika souběžně běžících kanálů. Možnosti jak řídit nestandardní komponenty stroje př. lunety, lapače obrobků, koník atd., jsou prakticky neomezené. V systému lze definovat vlastní mechanismy s až 30 pohyblivými osami, z nichž každá může být ovládána přímo z prostředí PC stanice. SprutCAM umožní technologovi využít cyklů pro tříosé, čtyřosé a pětiosé frézování, dvouosé soustružení, řezání drátem a paprskem. Programátoři soustružnicko-frézovacích center uvítají skutečnost, že cykly pro poháněné nástroje jsou totožné se standardními frézovacími cykly. Stačí pouze zvolit formát výstupu pro cyklus (souřadnice kartézské, polární, cylindrické) a systém hned vygeneruje požadované dráhy. Způsob jakým systém pracuje umožňuje naprogramovat například obrobení na válcové ploše cyklem pro tříosé frézování, a to bez nutnosti rozvinu obráběného tvaru do roviny.
Zvyšování produktivity strojů a zařízení jde ruku v ruce se zvyšováním rychlosti a také dynamiky, jak hlavních, tak vedlejších pohybů. Z druhé strany přichází zcela protichůdný požadavek na neustálé snižování hmotnosti nosných i pohybových struktur. Tam, kde se dvě protichůdné křivky v grafu požadavků na moderní konstrukci protínají, leží lineární vedení a valivá ložiska, využívající drátovou technologii. Úspora hmotnosti, energie a nákladů na údržbu jsou trendy, které jsou aktuální ve všech odvětvích. Hmotnost součástí a energetické výdaje na jejich uvedení do pohybu mohou být pozitivně ovlivněny různými faktory. Správná volba materiálu lineárních vodicích kolejnic a pohyblivých kazet, typ a konstrukční uspořádání valivých ložisek.
Německý výrobce spojek společnost R + W Antriebselemente představil světovou novinku v oblasti bezpečnostních spojek a to novou řadu spojek označenou SL, která má díky použitým hi-tech materiálům až o 50% nižší hmotnost než standardní bezpečnostní spojky na trhu. Společnost R+W se neomezovala pouze na optimalizaci stávajících spojek, ale navrhla a vyrobila zcela novou sérii z hi-tech materiálů ve spolupráci s univerzitami za pouhé dva roky.
Výrazné zvýšení užití titanu jako konstrukčního materiálu v civilním leteckém průmyslu začalo kolem roku 1980. Krátkou dobu po tom, co se tento materiál objevil ve vojenském letectví. Titanové slitiny efektivně konkurují slitinám hliníku i nikl feritickým slitinám. Nové titanové slitiny nyní rapidně pronikají i do výroby dalších skupin částí letadel, jako jsou díly trupu, křídel, částí výsuvu podvozku, prvků hydraulických systémů a podobně.








