Google překladač: English Deutsch
T+T 10/2008

Ve dnech 7.–10. října 2008 se Vídeň opět proměnila v centrum průmyslu a technologií díky druhému ročníku polytechnického průmyslového mezinárodního veletrhu Vienna-tec, který pořádá Reed Exhibitions Messe Vien GmbH.

Celý článek...

T+T 10/2008

Na letošním veletrhu EQUIPLAST bylo firmou Recycling technology (divize rakouské firmy STARLINGER GmbH) představeno zařízení recoSTAR universal 65, které je vhodné pro zpracovávání plastových odpadů s výkonem 200 kg/h. Zařízení recoSTAR universal je vybaveno silným, jednohřídelovým drtičem, který je umístěný nad vytlačovacím strojem. To umožňuje, aby byly bez problémů zpracovávány fóliové typy plastových materiálů a těžce drtitelné materiály, jako např. pásky, vlákna a velké kusy a bloky, vznikající při najíždění výrobních linek. Toto zařízení se po celé řadě zkoušek ukázalo jako nejvhodnější pro zpracování polyamidových vláken a fólií, stejně jako netkaných roun. Ve srovnání s jinými recyklačními zařízeními poskytuje zařízení recoSTAR universal velmi kvalitní regranulát s minimálním sklonem k degradaci.

Celý článek...

Takzvaná MID zařízení znamenají revoluci ve světě počítačové mobility. Malá krabička, která se vejde třeba do kapsy džínsů, nabízí vše, co má běžný počítač: všechny potřebné aplikace včetně mobilního internetu. Zatím však není rozhodnuto, jak budou MID vypadat. Čeští studenti průmyslového designu připravili možné návrhy.

Celý článek...

T+T 10/2008

Švédská automobilka Scania rozšiřuje nejmodernější řadu motorů, které splňují náročné emisní limity Euro 5 bez dodatečné úpravy výfukových plynů.
Švédský výrobce nákladních automobilů dlouhodobě patří k leaderům v oblasti nových technologií a řešení. Nová řada motorů přináší zásadní technologické novinky. Jedná se především o nový systém vstřikování Scania XPI, který funguje na systému common rail. Prostřednictvím něho za pomoci vysokého tlaku vstřikování snižuje objem pevných částic obsažených v palivu. „Ve spalovacím prostoru se zároveň snižuje teplota spalování díky recirkulaci výfukových plynů. Tím dochází k významné redukci emisí oxidu dusíku. Některé modely jsou vybaveny dvoufázovým chladícím okruhem,“ doplňuje Martin Benda, marketingový ředitel Scania CZ. Turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek potom do sání dodává přesný objem výfukových plynů a vzduchu. Celý tento proces řídí kontrolní systém samotného motoru Scania.

Celý článek...

ekologicky čistá technika zítřka v autobusu dneška

Budoucnost je založená na nezávislost na fosilních nosičích energie a nulové emise. Pokrok znamená přiblížit se k ní prostřednictvím otestování palivového článku v praxi.

Scénář je jednoznačný – fosilní energie není k dispozici v nekonečném množství. A stále více obyvatel našeho světa si na ni činí nárok. Fosilní energie se tak stává dražší, automobilisté to pozorují u čerpacích stanic. Vědci současně dávají spalování fosilní energie za vzniku emisí CO2 do úzké souvislosti se změnami klimatu na naší zemi. Pro budoucnost se zajištěnou energií je nutná alternativa. Ta se nazývá: palivový článek.
Palivový článek vyrábí elektrický proud nehlučně a bez emisí. Elektrický proud, který lze mnohostranně použít –pro provoz mobilního telefonu, nebo pro vytápění. Nyní je použitelný také v autobusu – ekologicky čistě z vodní, solární a větrné energie nebo zemního plynu. Palivový článek potřebuje jako médium pro energii vodík. Ten lze získat různým způsobem. Funguje v raketoplánech, stejně jako v ponorkách. A v autobusech Citaro rovněž. V deseti evropských městech je v provozu 30 Mercedes-Benz Citaro s pohonem pomocí palivových článků.
Více energie pro stále více lidí. Poptávka po ropě bude v nadcházejících letech dále stoupat. Východiskem je přechod na jiný, ekologicky šetrný nosič energie. Vývoj palivového článku do stádia sériové zralosti znamená: Vytvoření budoucnosti.
Vědci a inženýři společnosti DaimlerChrysler vyvíjejí a konstruují již deset let osobní vozy, transportéry a autobusy s pohonem pomocí palivových článků.

Celý článek...

T+T 10/2008

Konstruktéři firmy Trelleborg Sealing Solutions vyvinuli alternativní řešení za dosud tradiční metodu těsnění pístů v automobilových tlumičích. Inovace spočívá v aplikaci tenkého disku z materiálu Turcon® na bázi teflonu, který je přetažen na píst, čímž se vytvoří na jeho válcové ploše jakási „těsnicí a vodicí bandáž“. Pro snadnou montáž bylo také vyvinuto speciální montážní zařízení.

Celý článek...

T+T 12/2008

Pokračujeme v rozhovoru (viz T+T 11/2008) s představitelem mezinárodní skupiny STAR Group, překladatelské a softwarové agentury, o možnostech efektivního překladu technických textů. Na otázky redakce odpovídá jednatel společnosti STAR Czech s.r.o., pan Ing. László Jankovics.

Celý článek...

T+T 10/2008

Henry Cavendish 10. 10. 1731 – 24. 2. 1810
Henry Cavendish, jeden ze zakladatelů moderní chemie, se narodil 10. října 1731 ve francouzském Nice, ve významné šlechtické rodině pocházející z Anglie. Jeho otec byl prezidentem britské Královské společnosti (Akademie věd). Studia na Cambridžské univerzitě začal Henry Cavendish v roce 1749 a po studiích se usadil v Londýně. Vědě se věnoval sám, soukromě, utrácel za ni dědictví po svém strýci. V devětadvaceti letech se stal členem Královské společnosti. Při prvních experimentech, které provedl, stanovil měrnou tepelnou kapacitu různých látek. K jeho významným objevům patří tzv. Cavendishův objev vodíku z roku 1766, kdy prostudoval vlastnosti vodíku a přispěl k rozvoji vzduchoplavby. Dokázal také, že voda není prvek, ale sloučenina kyslíku a vodíku. Dalším velmi důležitým objevem bylo roku 1789 stanovení velikosti gravitační konstanty a následný výpočet hustoty a hmotnosti země. Henry Cavendish byl velmi úspěšný vědec, což se ale nedá říci o jeho soukromém životě. Byl velmi uzavřený a samotářský člověk, nikdy se neoženil. Zemřel 24. února 1810.

Celý článek...

Společnost BOMAR, spol. s r.o. vyvinula plně automatickou, oboustranně natáčecí pásovou pilu Ergonomic 290.250 DGA. Díky společnému elektromechanickému posuvu a nastavení úhlu pomocí vysoce výkonného hydraulického systému pro svěráky a podavače může být pila označena jako momentálně nejrychlejší oboustranně natáčecí automatická pila na trhu. Délka podávání činí u jednoduchého podání 1500 mm, při více podání až 9999 mm. Inteligentní řízení umožňuje kromě automatické optimalizace sestavy odřezků také jejich grafické znázornění během programování. Optimalizace sestavy odřezků zajišťuje nejmenší zbytkový materiál u rozdílných úhlů i počtů kusů a je díky jednoduché a jasné strukturalizaci lehce pochopitelná pro každého.

Celý článek...

Kalendář akcí

<<  Listopad 2025  >>
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
       1  2
  3  4  5  6  7  8  9
1013141516
17181920212223
24252627282930

Odběr novinek

Newsletter T+Tnews

Zobrazit archiv T+T news