13 Červen 2013
Současný cíl dosáhnout co nejniží hmotnosti letadel je v leteckém průmyslu hnacím motorem pro intenzivnějí využívání pokročilých exotických materiálů, jako jsou kompozitní materiály, titan a Inconel. Tyto materiály jsou sice lehčí, nicméně pevnějí než obvykle využívané materiály, a každý z nich proto
z hlediska obrábění, konkrétněji frézování a vrtání, představuje specifické výzvy.Pro frézovací a vrtací operace používají výrobci z leteckého průmyslu často nástroje
z monolitního karbidu nebo z monolitní rychlořezné oceli, přičemž musejí dosahovat těch nejvyích možných úrovní kvality. To je často zajitěno díky pečlivě sledované a udržované bezpečnosti procesu. Předmětem zájmu jsou i náklady na výrobu jednotlivých součástí, ale ve větině případů je prioritou výroba dokonalých dílů, zvýení produktivity bývá považováno za druhotný problém.
Celý článek...