27 Srpen 2009
Při provozu mostových jeřábů je dost problémů, které musí zřizovatel, případně obsluha při užívání řešit. Jsou to problémy související s nosností jeřábu, pružností konstrukce, problémy související s rychlostí zdvihu a jeho výškou a rovněž jsou tu problémy s kýváním břemene a tzv. „šikmým tahem“ břemene. Ten vznikne ve chvíli, kdy osa břemene a osa háku nejsou v jedné ose. Při nadlehčení břemene pak následuje jeho rozkyv. V některých případech je tento problém přímo klíčový, jde-li o manipulaci s citlivým materiálem, nebo o přesné usazovaní břemena s přesností na mm. V obou případech je naším nepřítelem čas, kterým musí být vyvážena pomalá a přesná manipulace bez rozkyvu břemena, nebo který uplyne při čekání, než se břemeno ustálí. Jedná-li se o technologický proces, pak nám v konečném součtu vyjde celkový nevyužitý čas, který vynásobený penězi dá nějakou částku za den, za měsíc, za rok… Právě pro takový případ je zde technologie aktivní stabilizace břemena označovaná iCM.
Celý článek...