Inzerce
Google překladač: English Deutsch
Inzerce
Inzerce
Inzerce

Při provozu mostových jeřábů je dost problémů, které musí zřizovatel, případně obsluha při užívání řešit. Jsou to problémy související s nosností jeřábu, pružností konstrukce, problémy související s rychlostí zdvihu a jeho výškou a rovněž jsou tu problémy s kýváním břemene a tzv. „šikmým tahem“ břemene. Ten vznikne ve chvíli, kdy osa břemene a osa háku nejsou v jedné ose. Při nadlehčení břemene pak následuje jeho rozkyv. V některých případech je tento problém přímo klíčový, jde-li o manipulaci s citlivým materiálem, nebo o přesné usazovaní břemena s přesností na mm. V obou případech je naším nepřítelem čas, kterým musí být vyvážena pomalá a přesná manipulace bez rozkyvu břemena, nebo který uplyne při čekání, než se břemeno ustálí. Jedná-li se o technologický proces, pak nám v konečném součtu vyjde celkový nevyužitý čas, který vynásobený penězi dá nějakou částku za den, za měsíc, za rok… Právě pro takový případ je zde technologie aktivní stabilizace břemena označovaná iCM.

V souvislosti s touto aplikací se dá hovořit o stabilizaci třetí generace, protože má zcela jinou koncepci než její dvě předchozí modifikace. Jedná se o elektronický systém sledující vektor zrychlení s následnou predikcí pohybu břemene v obou možných osách jeho pohybu. V případě iCM snímá systém s vysokou přesností každý pohyb břemene (systém má zpětnou vazbu) a ovládá prostřednictvím frekvenčních měničů pojezdu mostu a kočky jejich pohyby tak, že ve velmi krátké době zastaví kývání zavěšeného břemena. Není nutné sledování délky lan, na kterých visí hák. Při rozkývání břemene iCM je rychle utlumeno kývání na minimum. To umožňuje maximálně využívat transportní rychlost jeřábu při opatrné manipulaci s břemenem. V prostorech, kde z důvodů např. bezpečnosti není možné aktivní stabilizaci využít, řídící automat stabilizaci automaticky vypne.
V případě že těžiště břemena není přesně ve svislé ose háku a břemeno je zvedáno, nastává tzv. šikmý tah. Jeho následkem je výkyv břemena, který může nebezpečně ohrozit okolí. iCM zcela
vylučuje šikmý tah. Při náznaku šikmého tahu změní zcela automaticky a rychle polohu kočky
či mostu tak, aby hák a břemeno bylo přesně ve svislé ose. A to vše dříve, než dojde ke zdvihnutí břemena.
Citlivost iCM lze ilustrovat na skutečnosti, že je možné s jeřábem manipulovat pouhým zatlačením na zvednuté břemeno. Tento způsob manipulace je umožněn tím, že počítač ovládá pohyby jeřábu tak, aby eliminoval jakékoliv výchylky břemena. Pokud obsluha zatlačí na břemeno a vychýlí jej, jeřáb se pohybuje ve směru vychýlení. Obsluha tak může plynule manipulovat s břemeny a přemisťovat je, bez nutnosti používat ovladač jeřábu. Manipulace je zcela plynulá a bez kývání břemena. Samozřejmě vždy je nutno zachovat veškeré praktiky pro bezpečnou manipulaci.

Jedná se o novou a progresivní technologii doplňující stávající ovládání jeřábu.

Systém iCM se uplatní všude tam kde je zapotřebí rychlé, efektivní a bezpečné manipulace s břemeny
- Usazování břemen na přesné pozice, např. montážní linky.
- Manipulace s roztavenými kovy či tekutými látkami, např. v hutních či chemických provozech.
- Manipulace ve skladech a halách se stísněným prostorem.
- Opotřebení a namáhání konstrukce se snižuje, dynamické rázy se minimalizují.
- Umožňuje maximálně využívat transportní rychlost jeřábu při opatrné manipulaci s břemenem.
- Je znemožněn šikmý tah a následný prudký výkyv břemene – minimalizuje se možnost poškození manipulovaného materiálu a úrazu pracovníků – vazačů.
Systém iCM je možné použít na všech mostových jeřábech nové i starší koncepce. Podmínkou pro využití systému však je osazení pojezdů mostu a kočky motory s frekvenčními měniči. Náklady směrované do této oblasti se brzy začnou vracet v podobě zkrácených ztrátových časů a ve snížení rizika poškození břemene.

www.scs-servis.cz

Inzerce
Inzerce

Kalendář akcí

<<  Září 2019  >>
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112131415
23272829
30      

Odběr novinek


Technika News
StreamTech.tv News

..