Společnost Siemens získala prestižní ocenění „iF product design award 2012“ za novou řadu širokoúhlých operátorských panelů Simatic HMI Comfort Panel. Panely v odolném průmyslovém provedení jsou určeny k místnímu ovládání a sledování strojů, novinku představují varianty s barevnými displeji s úhlopříčkou 15, 19 a 22 palců. Nové přístroje se ovládají dotykem přímo na obrazovce, v nabídce je také varianta s klávesovým ovládáním a velikostí úhlopříčky 15". Nové panely mají přidané třetí rozhraní Profinet pro připojení k další nezávislé síti. Sortiment širokoúhlých přístrojů řady Comfort Panel nyní zahrnuje panely s displeji o úhlopříčce délky 4, 7, 9, 12, 15, 19 a 22 palců.

Nejzákladnější podstatou podnikání logistických firem je dostat zboží z bodu A do bodu B. Pro jeho rychlé dodání a povědomí o aktuálním stavu všech zakázek je však potřeba komplexní informační systém založený na integraci mnoha aplikací. Jak to chodí v logistické společnosti DSV Road a.s., nám prozradil Ing. Daniel Rydzi, Ph.D., LLM, Business Change Manager.
S výrobou větrných elektráren začala společnost Siemens před třiceti lety. Tehdy měly lopatky pohánějící turbínu délku pět metrů a výkon elektrárny se pohyboval kolem 30 kilowattů. Na obrázcích je vidět, kam se vývoj za pouhá tři desetiletí posunul. Každá ze tří laminátových lopatek pro novou elektrárnu o výkonu 6 MW má délku 75 metrů. Průměr kružnice, kterou lopatky při rotaci opisují, je celých 154 metrů, tedy téměř dvojnásobek rozpětí křídel Airbusu A-380. Vývojáři se při konstrukci elektrárny museli vypořádat nejen s ohromnými silami, které na takto dlouhé lopatky při rotaci působí, ale i s přepravou. Součásti bylo totiž třeba přepravit z více než 300 km vzdálené továrny na dánské pobřeží, kde je elektrárna instalována.
Eaton Corporation, přední výrobce a distributor elektrotechnického zařízení, právě uvedla na český trh novou řadu vzduchových jističů IZMX. Jističe řady IZMX nabízejí hodnoty jmenovitých proudů od 630 A po 4000 A, a vypínací schopností od 42 kA až po 105 kA. Optimální parametry proudové ochrany mohou být navíc pomocí elektronické spouště přesně nastaveny podle požadavků konkrétní aplikace a chráněných zařízení. Svoje uplatnění najde řada jističů IZMX především v oblasti ochrany systémů, motorů, transformátorů, ale i generátorů.
Tým Rebels Racing třinácti studentů České zemědělské univerzity dnes představil svůj první monopost Saturn 6, s kterým v příštích dnech vyrazí na soutěže studentských formulí do Velké Británie , Rakouska a Maďarska. SATURN 6 je první formulí v historii týmu Rebels Racing. Šasí je vlastní konstrukce, jehož vývoj byl plně v rukách studentů. Při vývoji aplikované technické principy jsou mixem vyučované teorie, dostupných technických zdrojů, vlastních zkušeností konstruktérů i konzultací s odborníky z praxe i vysokoškolskými profesory. Pro konstrukční návrh vozu byl použit moderní 3D CAD software s výpočtovými moduly (FEM, CFD). Kinetickou energii formuli SATURN 6 dodává upravený motor CB600f Hornet z motocyklu.
Globální fullservisový dodavatel do terénního sektoru, společnost Southco, vyvinula řešení «kompletní» rotační západky - od aktivace po zablokování - tak, aby splňovala požadavky terénního sektoru na zvýšení bezpečnosti mechanizmu a konstrukční výbavy a zvýšení bezpečnosti řidiče. Rostoucí význam bezpečnosti a pohodlí řidiče a celková bezpečnost konstrukce vozidel jsou nejčastější oblastí zájmu pro prodejce terénní výbavy a stálou oblastí zájmu pro výrobce vylepšené výbavy. Z hlediska zabezpečení neustále roste počet krádeží terénních vozů a odhaduje se, že stojí britský stavební průmysl ročně téměř 1 miliardu liber navíc k rostoucímu pojistnému. Jako výsledek dnešních tvrdých globálních hospodářských podmínek, klade snižování trhu další tlak na terénní průmysl.
Společnost Alstom testuje na Velimském zkušebním okruhu nejnovější přírůstek regionálních vlaků – Coradia Polyvalent. Vlaky se později z Velimi v ČR přesunou do Francie do zkušebních center Valenciennes a Bar-le-Duc, kde již nyní probíhá část testů. Zkušebních jízd se účastní přibližně 50 inženýrů a specializovaných techniků. Celoevropsky významné centrum ve Velimi nabízí dva nezávislé okruhy. Jeden o délce 4 km s maximální povolenou rychlostí 90 km/h a druhý 13kilometrový s maximální povolenou rychlostí 210 km/h. Oba okruhy jsou elektrifikované podle evropských standardů, aby bylo možné testovat vlaky ve všech výkonových režimech. Zkoušet se zde mohou dieselové vlaky, stejně tak jako elektrické, napětí lze volit podle potřeby. Coradia Polyvalent se testuje pro napětí 1 500 V a 25 kV.
Tento týden bychom Vás rádi upozornili na videa v
Sdružení CENEN a společnost Dassault Systèmes představily projekt JE Cenelín. Studenti Fakulty strojní ČVUT v Praze budou v jeho rámci pomocí softwarových nástrojů řídit virtuální výstavbu jaderné elektrárny, na níž se budou podílet s ostatními členy sdružení CENEN. Společnost Dassault Systèmes, hlavní partner projektu, poskytne pro účely projektu podnikový software v hodnotě několika milionů korun. Jeho účastníky také ve spolupráci s firmou Dytron zaškolí pomocí e-learningových materiálů. „Rádi bychom touto cestou podpořili rozvoj české energetiky, vzbudili o ni u mladých lidí větší zájem a pomohli vzdělávat budoucí generace jaderných energetiků v České republice. Pokud se nepodaří zastavit stávající trend, je totiž reálné, že v dalších letech nebude v Česku dostatek absolventů pro omlazení stárnoucí generace energetiků,“ uvedl manažer pro energetiku společnosti Dassault Systèmes Tomáš Ivančík.
Tento týden jste měli možnost shlédnout Akci týden společnosti ISCAR ČR. ISCAR je výrobce a dodavatel řezných nástrojů hlavně na bázi spékaných karbidů. Mateřská firma společnosti ISCAR sídlí v izraelském Tefenu a patří již řadu let ke svĕtové špičce v oblasti vývoje, výroby a celosvĕtové distribuce obrábĕcích nástrojů a řezných materiálů, které nacházejí uplatnĕní v nejrůznĕjších průmyslových odvĕtvích vyspĕlých zemí všech kontinentů.








