Útlum produkce se však netýkal všech segmentů. Meziročně vzrostla produkce po kartonových obalech o 8 %. Toto číslo je obvykle dobrým indikátorem minulého a budoucího stavu české ekonomiky, protože vše začíná u obalového materiálu. Bez krabic se totiž zboží do regálu obchodního řetězce nedostane.
Tahounem růstu produkce kartonových obalů byly zejména sektory retail a e-commerce. Mnoho firem v loňském roce přesunulo své produkce ze zahraničí zpět do Česka a zároveň nebyl kladen tlak na české spotřebitele od politických stran, a tak opět začali nakupovat. Pozitivní vliv měla na sektor i migrace z UK do Česka, což vedlo ke zvýšené spotřebě v retailu (potravinách a obalech). Díky tomu sektory retailu a e-commerce stouply výš. Jak na tom bude odvětví průmyslu letos je otázkou. Nepřímý vliv na něj mohou mít případná nová cla administrativy Donalda Trumpa, která jsou stále předmětem debat. Pokud by k tomuto kroku došlo, tak se to asi odrazí ve snížení hospodářského růstu a poklesu výroby v Evropě, ale z toho může naopak Česko profitovat přesunem výroby ze západních zemí do Česka, jako jsme již viděli v uplynulém roce. V e-commerce sektoru by se čínská tržiště mohla více zaměřit na evropský trh, což by se odrazilo v jejich rostoucím tržním podílu na úkor evropské e-commerce, tedy i české s čímž souvisí i náš sektor obalových materiálů," říká Martin Hejl, jednatel společnosti THIMM, která se v odvětví průmyslu zabývá výrobou obalových materiálů.
RSS Sitemap Trends Zásady ochrany osobních údajů Tvorba webových stránek Brno - Webservis © 2023. Všechna práva vyhrazena.