 České aerolinie ve čtvrtek zařadily do své flotily první letadlo Airbus A320 nové generace, které budou využívat pro pravidelné lety na středních tratích. Během dubna by měly park rozšířit o další letoun stejného typu. Sdělila to mluvčí ČSA Jitka Novotná.
České aerolinie ve čtvrtek zařadily do své flotily první letadlo Airbus A320 nové generace, které budou využívat pro pravidelné lety na středních tratích. Během dubna by měly park rozšířit o další letoun stejného typu. Sdělila to mluvčí ČSA Jitka Novotná. 
Nový Airbus bude od 27. března, kdy začíná letní letový řád, létat na pravidelných linkách do Londýna, Amsterdamu, Moskvy, Baku, Barcelony, Jerevanu a Jekatěrinburgu. Letadlo má o 1200 km větší dolet než letouny současné střednětraťové flotily, což v budoucnu umožní rozšířit síť linek ČSA do vzdálenějších destinací, dodala Novotná. 
ČSA letoun pořídily formou operativního pronájmu od leasingové společnosti SALE. Z leasingové smlouvy zároveň mimo jiné vyplývá, že se s ním cestující budou setkávat na linkách dopravce v příštích šesti letech. 
Letoun s imatrikulací OK-GEA má v závislosti na počtu míst nabízených v business a ekonomické třídě maximální kapacitu až 156 sedadel. Oproti nyní používaným Boeingům 737 je A320 zhruba o pět procent rychlejší a lépe splňuje přísnější hlukové a emisní normy. Letadla mají moderní komunikační zařízení včetně LCD displejů nad hlavami cestujících a jsou rovněž moderněji vybavena pro provoz za ztížených povětrnostních podmínek. Obě nová letadla mají být ve vrcholné sezóně využívána 14 hodin denně. ČTK

 
                     
                     
                                   
                               			
 Německá firma Hella připravuje sériovou výrobu světlometů ze světelných diod na rok 2008, již nyní ale existuje prototyp postavený ve spolupráci s Volkswagenem.
Německá firma Hella připravuje sériovou výrobu světlometů ze světelných diod na rok 2008, již nyní ale existuje prototyp postavený ve spolupráci s Volkswagenem.
 Ve čtvrtek 24. března zahájí Ryanair - největší nízkotarifní letecká společnost v Evropě denní spojení Brna s Londýnem - Stansted letounem nové generace Boeing B-737-800 o kapacitě 189 míst. Lety mezi Brnem a Londýnem se zařadí do rozsáhlé sítě Ryanairu (204 spojů na 94 letišť). Cena jednosměrné letenky začíná na 19,99 EUR včetně letištních poplatků.
Ve čtvrtek 24. března zahájí Ryanair - největší nízkotarifní letecká společnost v Evropě denní spojení Brna s Londýnem - Stansted letounem nové generace Boeing B-737-800 o kapacitě 189 míst. Lety mezi Brnem a Londýnem se zařadí do rozsáhlé sítě Ryanairu (204 spojů na 94 letišť). Cena jednosměrné letenky začíná na 19,99 EUR včetně letištních poplatků. 
 Společnost FORD MOTOR COMPANY, s. r. o., podepsala s firmou TSR Czech Republic, s. r. o., smlouvu o převzetí a ekologické likvidaci vozidel s ukončenou životností. Tato služba je pro majitele osobních a užitkových (do 3,5 t) vozů Ford uvedených do provozu po 1. 7. 2002 zcela bezplatná.
Společnost FORD MOTOR COMPANY, s. r. o., podepsala s firmou TSR Czech Republic, s. r. o., smlouvu o převzetí a ekologické likvidaci vozidel s ukončenou životností. Tato služba je pro majitele osobních a užitkových (do 3,5 t) vozů Ford uvedených do provozu po 1. 7. 2002 zcela bezplatná. 
 Audi Electronics Venture GmbH představila na konferenci Advanced Microsystems for Automotive Applications v Berlíně novou technologii "umělého vidění" pro identifikaci překážek, použitelnou v blízké budoucnosti v automobilech. Nový systém se nespoléhá na počítačové zpracování video signálu, ale na novou generaci optických diod.
Audi Electronics Venture GmbH představila na konferenci Advanced Microsystems for Automotive Applications v Berlíně novou technologii "umělého vidění" pro identifikaci překážek, použitelnou v blízké budoucnosti v automobilech. Nový systém se nespoléhá na počítačové zpracování video signálu, ale na novou generaci optických diod. 
 IBM představuje nový servis, který vrací nevyžádané e-maily zpět jejich rozesílatelům. Nová služba nesoucí název "FairUCE" používá k identifikování počítačů, které "spam" (nevyžádanou poštu) rozesílají, obrovskou databázi. Spamová zpráva se ihned po určení počítače, ze kterého byla odeslána, vrací. A to nejen na do poštovní schránky odesilatele, ale i na počítač odesilatele. Nevyžádaná pošta se dnes stává v oblasti bezpečnosti elektronické komunikace hlavním problémem, uvedl Stuart McIrvine, ředitel oddělení pro bezpečnost v IBM.
IBM představuje nový servis, který vrací nevyžádané e-maily zpět jejich rozesílatelům. Nová služba nesoucí název "FairUCE" používá k identifikování počítačů, které "spam" (nevyžádanou poštu) rozesílají, obrovskou databázi. Spamová zpráva se ihned po určení počítače, ze kterého byla odeslána, vrací. A to nejen na do poštovní schránky odesilatele, ale i na počítač odesilatele. Nevyžádaná pošta se dnes stává v oblasti bezpečnosti elektronické komunikace hlavním problémem, uvedl Stuart McIrvine, ředitel oddělení pro bezpečnost v IBM. Badatelé dokázali, že robot může být použit při hledání živých organismů dokonce i v poušti, kde je velmi těžké najít známky života. Skupina vědců vedená Nathalií Cabrol z výzkumného střediska NASA má však v plánu mnohem náročnější projekt, který se má uskutečnit ještě letos. Cílem vědců je vyvinout systém, který bude možno použít při hledání známek života na Marsu.
Badatelé dokázali, že robot může být použit při hledání živých organismů dokonce i v poušti, kde je velmi těžké najít známky života. Skupina vědců vedená Nathalií Cabrol z výzkumného střediska NASA má však v plánu mnohem náročnější projekt, který se má uskutečnit ještě letos. Cílem vědců je vyvinout systém, který bude možno použít při hledání známek života na Marsu.
 Firma Generi, s.r.o. se zabývá vývojem a výrobou elektrických přístrojů a rozvaděčů do prostředí s nebezpečím výbuchu hořlavých plynů, par, prachů a výbušnin. Tato prostředí vyžadují speciální konstrukci, aby z bezpečnostního hlediska vyhovovaly náročným pracovním podmínkám.
  
Firma Generi, s.r.o. se zabývá vývojem a výrobou elektrických přístrojů a rozvaděčů do prostředí s nebezpečím výbuchu hořlavých plynů, par, prachů a výbušnin. Tato prostředí vyžadují speciální konstrukci, aby z bezpečnostního hlediska vyhovovaly náročným pracovním podmínkám. 
 Identifikační čipy sloužící jako moderní visačky, chce Čína implantovat pandám pro zjednodušení monitorování celkového počtu těchto ohrožených zvířat. Čip obsahující informace o původu, věku a další důležité údaje týkající se konkrétního zvířete budou trvale umístěny v těle pandy obrovské pomocí podkožního implantátu. Čip má také zabránit příbuzenskému křížení a pomáhat při sledování jedinců, kteří budou ze zajetí vypuštěni zpět do volné přírody. V současnosti má Čína 163 pand žijících v zajetí a 1 590 ve volné přírodě.
Identifikační čipy sloužící jako moderní visačky, chce Čína implantovat pandám pro zjednodušení monitorování celkového počtu těchto ohrožených zvířat. Čip obsahující informace o původu, věku a další důležité údaje týkající se konkrétního zvířete budou trvale umístěny v těle pandy obrovské pomocí podkožního implantátu. Čip má také zabránit příbuzenskému křížení a pomáhat při sledování jedinců, kteří budou ze zajetí vypuštěni zpět do volné přírody. V současnosti má Čína 163 pand žijících v zajetí a 1 590 ve volné přírodě.

 
                 
                 
                         
                






