Google překladač: English Deutsch

České aerolinie ve čtvrtek zařadily do své flotily první letadlo Airbus A320 nové generace, které budou využívat pro pravidelné lety na středních tratích. Během dubna by měly park rozšířit o další letoun stejného typu. Sdělila to mluvčí ČSA Jitka Novotná.
Nový Airbus bude od 27. března, kdy začíná letní letový řád, létat na pravidelných linkách do Londýna, Amsterdamu, Moskvy, Baku, Barcelony, Jerevanu a Jekatěrinburgu. Letadlo má o 1200 km větší dolet než letouny současné střednětraťové flotily, což v budoucnu umožní rozšířit síť linek ČSA do vzdálenějších destinací, dodala Novotná.
ČSA letoun pořídily formou operativního pronájmu od leasingové společnosti SALE. Z leasingové smlouvy zároveň mimo jiné vyplývá, že se s ním cestující budou setkávat na linkách dopravce v příštích šesti letech.
Letoun s imatrikulací OK-GEA má v závislosti na počtu míst nabízených v business a ekonomické třídě maximální kapacitu až 156 sedadel. Oproti nyní používaným Boeingům 737 je A320 zhruba o pět procent rychlejší a lépe splňuje přísnější hlukové a emisní normy. Letadla mají moderní komunikační zařízení včetně LCD displejů nad hlavami cestujících a jsou rovněž moderněji vybavena pro provoz za ztížených povětrnostních podmínek. Obě nová letadla mají být ve vrcholné sezóně využívána 14 hodin denně. ČTK

Německá firma Hella připravuje sériovou výrobu světlometů ze světelných diod na rok 2008, již nyní ale existuje prototyp postavený ve spolupráci s Volkswagenem.
Více se dozvíte na www.auto.cz

Ve čtvrtek 24. března zahájí Ryanair - největší nízkotarifní letecká společnost v Evropě denní spojení Brna s Londýnem - Stansted letounem nové generace Boeing B-737-800 o kapacitě 189 míst. Lety mezi Brnem a Londýnem se zařadí do rozsáhlé sítě Ryanairu (204 spojů na 94 letišť). Cena jednosměrné letenky začíná na 19,99 EUR včetně letištních poplatků.
Z důvodu zavedení nového leteckého spojení z Brna do Londýna bude od 24. března linka 76 jezdící na trase Hlavní nádraží - Letiště Tuřany provozovaná Dopravním podnikem města Brna posílena tak, aby zajistila komfortní dopravu cestujících na tuřanské letiště. Systém vzájemných návazností mezi všemi druhy doprav, na němž je jihomoravský integrovaný dopravní systém založen, je poprvé v České republice použit i ve vztahu k letecké dopravě. Aby cestující z Londýna nemuseli při cestě z letiště do centra města dlouho čekat, má příslušný spoj linky 76 v odpoledních hodinách povinnost vyčkat na přílet letadla a odbavení cestujících.
V souvislosti se zahájením letecké dopravy Ryanair podnikne primátor města Brna Richard Svoboda ve dnech 23. - 24. března zahraniční služební cestu do Londýna.

Společnost FORD MOTOR COMPANY, s. r. o., podepsala s firmou TSR Czech Republic, s. r. o., smlouvu o převzetí a ekologické likvidaci vozidel s ukončenou životností. Tato služba je pro majitele osobních a užitkových (do 3,5 t) vozů Ford uvedených do provozu po 1. 7. 2002 zcela bezplatná.
FORD MOTOR COMPANY, s.r.o., tak jako jeden z prvních dovozců automobilů do ČR reaguje na zákon 188/2004 Sb. z března 2004 a jeho prováděcí vyhlášku 41/2005 Sb. z ledna 2005, které požadují, aby výrobci a dovozci přijímali k bezplatné recyklaci vozy své značky uvedené na trh po 1. 7. 2002.
V roce 2005 přitom vůz musí být recyklován alespoň z 85% a od roku 2006 z 95 %.
Dnes Již jsou v provozu sběrná místa v Hradci Králové, Hronově, Olomouci, Ostravě, Plzni, Sokolovu a Šumperku - a postupně budou přibývat další. V roce 2007, kdy výrobcům a dovozcům nastane povinnost likvidovat veškerá vozidla s ukončenou životností své značky bez ohledu na datum první registrace, bude sběrné místo v každém regionu ČR.
Každý motorista, který příslušnému sběrnému místu společnosti TSR Czech Republic, s. r. o., předá svůj doslouživší Ford, dostane zároveň potvrzení o ekologické likvidaci. Toto potvrzení je už dnes podle zákona vyžadováno jako podmínka pro trvalé odhlášení vozu z provozu.

Audi Electronics Venture GmbH představila na konferenci Advanced Microsystems for Automotive Applications v Berlíně novou technologii "umělého vidění" pro identifikaci překážek, použitelnou v blízké budoucnosti v automobilech. Nový systém se nespoléhá na počítačové zpracování video signálu, ale na novou generaci optických diod.
Novinka je sice stále daleko od sériové výroby, ale její možnosti ji pravděpodobně jednou do reálných aut přivedou. Třírozměrný obraz toho co je právě před vozidlem by bylo možné použít pro nové asistenční systémy řidiče, které se v nejbližších letech dostanou do výroby.
Řeč je například o inteligentních parkovacích pomocnících nebo rozšířeném adaptivním tempomatu s funkcí Stop and go. Snímač umístěný v prototypu za vnitřním zpětným zrcátkem u čelního skla využívá měření odraženého infračerveného signálu od objektů před vozidlem. Revoluční polovodičový fotoelement označovaný pojmem Photonic Mixer Device (PMD) dokáže poskytnout dostatek informací pro sestavení třírozměrného obrazu. Horizontální úhel snímání činí 32°, vertikální 8°(současné automobilové radary umí jen horizontální rovinu), frekvence snímání 200 Hz představuje dostatečnou rezervu (tzn. obraz snímán 200 x za sekundu) pro zachycení i velmi rychlých událostí před vozidlem. Dosud se počítalo v takových případech zejména s digitálním zpracováním obrazu ze stereokamer, které však je velmi náročné na výpočetní techniku (potřebný výpočetní čas) na palubě automobilu. Potenciální pole využití novinky je široké. Od systému stop-and-go, který v městském provozu umožní řidiči přenechat popojíždění v koloně na rozhodnutích automobilu, až po automatizované parkování, které vyžaduje mnohem přesnější identifikaci statických objektů. Uplatnění by nový systém našel také v bezpečnostních systémech snižujících riziko kolize s chodcem, protože 3D obraz a jeho vyhodnocování je schopno rozeznat náhle vstoupivšího chodce od jedoucích automobilů.

IBM představuje nový servis, který vrací nevyžádané e-maily zpět jejich rozesílatelům. Nová služba nesoucí název "FairUCE" používá k identifikování počítačů, které "spam" (nevyžádanou poštu) rozesílají, obrovskou databázi. Spamová zpráva se ihned po určení počítače, ze kterého byla odeslána, vrací. A to nejen na do poštovní schránky odesilatele, ale i na počítač odesilatele. Nevyžádaná pošta se dnes stává v oblasti bezpečnosti elektronické komunikace hlavním problémem, uvedl Stuart McIrvine, ředitel oddělení pro bezpečnost v IBM.

Badatelé dokázali, že robot může být použit při hledání živých organismů dokonce i v poušti, kde je velmi těžké najít známky života. Skupina vědců vedená Nathalií Cabrol z výzkumného střediska NASA má však v plánu mnohem náročnější projekt, který se má uskutečnit ještě letos. Cílem vědců je vyvinout systém, který bude možno použít při hledání známek života na Marsu.
Tým vědců, včetně vědců z renomovaného Institutu pro automatizaci Univerzity Carnergie Mellon v USA, použil metr vysokého robota pohybujícího se na čtyřech kolech, zvaného Zoe, pro bližší prozkoumání neobývané oblasti uprostřed pouště Atakama v Chille - nejsušším místě na Zemi.
Kvůli simulaci podmínek na Marsu, byl robot ovládán z Pittsburghu. Vědcům nebylo známo, kde přesně robot "přistál", věděli jen, že to bylo někde v "přistávací elipse".
Místo bylo vybráno pouze na základě geologických informací ze satelitních snímků. Stejně jako při přistání na Marsu museli vědci jen ze snímků pořízených robotem zjistit, kde se tulák nachází.
Poté ho vědci navigovali na určené místo. Robot však musel používat svůj software pro plánování vlastní cesty, aby se vyhnul všem překážkám v cestě. Roboti běžně používaní pro objevování Marsu umí urazit dráhu do 317 metrů bez zásahu člověka, ale Zoe ušel sám trať dlouhou 5000 metrů.
Zoe hledal známky života za pomoci fluorescenčních bio-značkovačů. Čtyři k tomuto účelu speciálně vytvořená barviva, každé vydávající konkrétní odstín barvy za přítomnosti různých látek (bílkovin, uhlovodíků, lipidů nebo nukleových kyselin), byla rozstřikována na zem a v případě přítomnosti dané látky byl pozorován krátký záblesk. Slabý záblesk bylo možno pozorovat dokonce i v poledním slunci. Při pořizování snímků pomáhal i vlastní stín tuláka.
Výsledky testu byly příjemným překvapením. Vyhodnocení vzorků v laboratoři potvrdilo všechny výsledky, které získal tulák.
Robot bude do pouště vyslán znovu, ještě v letošním roce a cílem vědců je plně automatizovat celý průběh testu. Tulák si sám vybere místo pro odběr vzorků a i další postup bude zvládat samostatně.

Firma Generi, s.r.o. se zabývá vývojem a výrobou elektrických přístrojů a rozvaděčů do prostředí s nebezpečím výbuchu hořlavých plynů, par, prachů a výbušnin. Tato prostředí vyžadují speciální konstrukci, aby z bezpečnostního hlediska vyhovovaly náročným pracovním podmínkám.
Pro snadnější a rychlejší orientaci v sortimentu firmy Generi, vydal výrobce další dvě pomůcky. Nejnověji je to pomůcka č.5: "Vstupy do nevýbušných závěrů - všeobecně" a pomůcka č.6: "Výběr vývodek pro přímý vstup do pevného závěru v prostorách s nebezpečím výbuchu hořlavých plynů a par".
Pro jednodušší orientaci ve výběru zařízení do výbušných prostor byla aktualizována pomůcka č.1: "Výběr zařízení do výbušných prostor - přehled" i pomůcka č.2 "Konstrukce nevýbušných elektrických zařízení - přehled", kde je například vysvětlen význam štítkových údajů na nevýbušných zařízeních.
Zájemci tyto pomůcky mohou získat na stánku firmy GENERI, s.r.o na veletrhu Ampér 2005.
Více se dozvíte na www.generi.cz

Identifikační čipy sloužící jako moderní visačky, chce Čína implantovat pandám pro zjednodušení monitorování celkového počtu těchto ohrožených zvířat. Čip obsahující informace o původu, věku a další důležité údaje týkající se konkrétního zvířete budou trvale umístěny v těle pandy obrovské pomocí podkožního implantátu. Čip má také zabránit příbuzenskému křížení a pomáhat při sledování jedinců, kteří budou ze zajetí vypuštěni zpět do volné přírody. V současnosti má Čína 163 pand žijících v zajetí a 1 590 ve volné přírodě.

Kalendář akcí

<<  Říjen 2025  >>
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
    1  2  3  4  5
  6  7  8  9101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Odběr novinek

Newsletter T+Tnews

Zobrazit archiv T+T news