Motor, který se objevil už také v ceníku Modusu a chystá se do nového Twinga, je novou atraktivní motorizací Clia. Ceny jsou dostupné a spotřeba paliva nižší než u srovnatelně výkonné atmosférické jednotky s vyšším zdvihovým objemem. Zážehovou motorovou paletu Renaultu Clio dnes na českém trhu tvoří (s výjimkou Clia Sport) čtyřválcové motory o objemu 1 149 cm3. Dvě zážehová provedení se 48 a 55 kW nedávno obohatila moderní přeplňovaná varianta 1,2 TCE. Její výkon 74 kW při 5 500 ot./min je v této objemové kategorii, díky přeplňování, nadprůměrný.
Točivý moment má maximum 145 Nm při 3 000 ot./min. Motor je díky malému objemu lehký, a tak nízká spotřeba paliva není jen dílem vysokého měrného výkonu, ale i prakticky nezměněné hmotnosti automobilu (1 090 kg u 3 dv. a 1 100 kg u 5 dv.). Nejvyšší rychlost Clia 1,2 TCE Renault udává 184 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 11,1 s. Kombinovaný jízdní cyklus ujede toto Clio se spotřebou 5,9 l/100 km, která se neliší od výkonových verzí se 48 a 55 kW.RSS Sitemap Trends Zásady ochrany osobních údajů Tvorba webových stránek Brno - Webservis © 2023. Všechna práva vyhrazena.