Google překladač: English Deutsch

Generel motors, Opel, Daewoo, Fiat. Tyto automobilky spojuje v současné době problém v oblasti odbytu a tím i ztráty v hospodaření. Jejich snaha změnit současnou situaci je velká. V ČR Opel přišel s nabídkou nového motoru pro svou stěžejní ředu Astra.
Špičkový vznětový motor 1.3 CDTI "common-rail" si odbyl svoji premiéru před osmnácti měsíci v závodním speciálu ECO Speedster - tento rekordní prototyp poháněný turbodieselem 1.3 CDTI o výkonu 82 kW/112 k dosáhl na závodním okruhu rychlosti přes 250 km/h a přitom jeho průměrná spotřeba (podle metodiky MVEG) činila jen 2,5 l/100 km.
Moderní čtyřválec 1,3 CDTI, nyní naladěný na výkon 66 kW/90 k, se zanedlouho objeví i v nabídce modelové řady Astra. Tento motor skromného objemu 1,3 l se chlubí točivým momentem až 200 Nm a průměrnou spotřebou jenom 4,8 l/100 km. Astra 1.3 CDTI, která se veřejnosti oficiálně představí na únorovém autosalonu RAI v Amsterodamu, bude standardně vybavená nově vyvinutou šestistupňovou manuální převodovkou.
První třídveřové modely Astra GTC a pětidveřové hatchbacky se za svými zákazníky vypraví už na jaře tohoto roku, o něco později se dočkají i zájemci o kombi verze Astra Caravan.
Motor 1.3 CDTI, který byl vyvinut specialisty firmy Fiat-GM Powertrain, má zdvihový objem 1248 cm3, čtyřventilovou techniku, jeho kompresní poměr činí 18:1. Vysokotlaké vstřikování "common-rail" pracuje s tlaky až 1600, výhodou tohoto moderního systému je možnost naprogramování až pěti vstřiků během jednoho pracovního cyklu. Právě vícenásobné vstřikování má velkou zásluhu na vysokých výkonových parametrech, hospodárnosti a tichém a vyváženém chodu motoru. K němu přispívá i pevný blok motoru z šedé litiny (vrtání 69,6 mm, zdvih 82 mm), hlava válců a olejová vana jsou z lehkého hliníku.
Na rozdíl od základního motoru 1.3 CDTI o výkonu 51 kW/70 k a s točivým momentem 170 Nm, který je nabízen pro modely Opel Corsa, Tigra, Combo a Agila, dostal nový turbodiesel turbodmychadlo s proměnnou geometrií, což se projevilo růstem točivého momentu až na 200 Nm (při otáčkách 1750 až 2500 ot/min). Nejvyššího výkonu 66 kW/90 k dosahuje motor při otáčkách 4000 ot/min. Čtyřválec 1.3 CDTI váží jen 140 kg a jeho rozměry jsou velmi kompaktní: 460 x 500 x 650 mm (délka x šířka x výška).
Svým měrným litrovým výkonem 72,1 k/l a měrným točivým momentem 160,26 Nm/l se nový turbodiesel 1.3 CDTI řadí k nejvýkonnějším čtyřválcovým turbodieselům, které se dnes objevují na automobilovém trhu.
Pětidveřová Astra 1.3 CDTI/66 kW dosahuje rychlosti až 172 km/h (Astra GTC: 174 km/h) a z 0 na 100 km/h zrychluje během 13,7 s. Zásluhou účinného katalyzátoru, umístěného blízko motoru, a systému recirkulace výfukových plynů plní Astra 1.3 CDTI emisní limity normy Euro 4.
Astra 1.3 CDTI je mimořádně hospodárným modelem, a to nejenom co se týká spotřeby paliva (město/mimo město/kombinace = 6,2/4,0/4,8 l/100 km), ale také svými nízkými servisními náklady, za které vděčí např. dlouhým servisním intervalům (až 2 roky/50 000 km) nebo zcela bezúdržbovému řetězovému pohonu vačkových hřídelů.
www.autoabeceda.cz

Kalendář akcí

<<  Říjen 2024  >>
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
   1  2  3  4  5  6
  7  8  910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Nejnovější akce

Žádné následující události

Odběr novinek

Newsletter T+Tnews

Zobrazit archiv T+T news