„Spojení Mezinárodní logistické konference s veletrhem Transport a Logistika zvýšilo zájem odborníků,“ říká president České logistické asociace Miroslav Rumler. V kongresovém centru Brno se ke dvoudennímu jednání sešla stovka posluchačů, kterým přednášeli specialisté z Česka, Německa, Nizozemí, USA a Velké Britanie. „Účastníci ocenili, že konference byla orientována hodně na praktické využití. Zajímavé byly přednášky zahraničních řečníků, které nám problematiku ukázaly z trochu jiného pohledu, a osvědčilo se také jednání v sekcích,“ zhodnotil průběh prezident ČLA Miroslav Rumler. Za hlavní přínos letošního ročníku nicméně pokládá pořádání na veletrhu Transport a Logistika.“ Přišla spousta lidí, kteří by bez veletrhu asi nepřišli, takže spojení se osvědčilo. Účast oproti loňsku vzrostla a hlavně to byli lidé, kteří věděli, co se chtějí dozvědět, a nepřišli jen pasivně poslouchat, což ukázala i diskuse“.
Na jubilejním 10. ročníku konference poprvé vystoupil prezident Evropské logistické asociace Graham Ewer, který současné logistické dění přirovnal k prudké řece, jejíž proud firmy buď strhne a začnou se topit, nebo do něj vstoupí připraveny. Podle Rumlera je v oblasti logistiky dobře připravena už řada českých firem a další se tam snaží dostat. „Třeba příchod Českých drah na toto pole, byť zatím rozpačitý, zřejmě bude významným krokem pro naši dopravu a logistiku,“ říká prezident ČLA. Železnice a silnice podle Rumlera nemají v Česku vystupovat jako konkurenti, ale společně zajistit optimální přepravu stejně jako to funguje jinde ve světě. Spolupráce je nutná, protože dráha sama o sobě není ve většině případů schopna zajistit dopravu až na místo určení a navíc ani nemá v této oblasti dostatek obchodních zkušeností.“V USA na tom před deseti lety byli podobně jako my, ale teď jsou v tomto směru už dál, železnice investovala a její spolupráce se silnicí je oboustranně velmi výhodná,“ poznamenal Rumler.RSS Sitemap Trends Zásady ochrany osobních údajů Tvorba webových stránek Brno - Webservis © 2023. Všechna práva vyhrazena.