V I. čtvrtletí 2005 mezinárodní Letiště Praha - Ruzyně odbavilo celkem 2 023 652 pasažérů, což v meziročním srovnání proti loňskému I. čtvrtletí znamená nárůst o 17,7 %. Pro porovnání, počet cestujících, kteří na pražské letiště přilétali či z něj odlétali v I. čtvrtletí 2004 činil 1 719 237 osob a za celý loňský rok ruzyňským letištěm prošlo celkem 9 696 413 lidí. Praha tak svými výkony dosahuje k vyšší kategorii světových letišť odbavujících více než 10 milionů pasažérů v průběhu jednoho roku a zaujímá co do výkonu 30. místo v Evropě.
"Růstový trend počtu transferových cestujících na pravidelných linkách, kteří Prahu využili jako přestupní bod, zůstává v průběhu jednotlivých měsíců i v meziročním srovnání stabilní a pohybuje se mezi 18 a 19 %", informuje Ing. Petr Hloušek, náměstek generálního ředitele ČSL pro úsek letištní provoz. "Pozitivní je růst podílu letadel příznivé hlukové kategorie a s vyšší kapacitou cestujících," dodává.Objem nákladní přepravy a počtu odbavených cestujících v roce 2004
Praha 9 696 tis cestujících 52 086 tun pošty a nákladu
Vídeň 14 786 tis cestujících ( 152% Prahy) 145 603 tun pošty a nákladu (279% Prahy)
Budapešť 6 445 tis cestujících (66% Prahy) 57 503 tun pošty a nákladu (110% Prahy)
Vliv rostoucího provozu Letiště Praha - Ruzyně na životní prostředí, a to zejména na akustickou situaci v okolí letiště, ČSL nepřetržitě monitoruje prostřednictvím systému monitoringu hluku z leteckého provozu, který má v okolí pražského letiště 11 stálých monitorovacích stanic. Letos ČSL plánuje vydat 85 mil. korun na protihluková okna rodinných domů, obytných domů, školských a zdravotnických zařízení v okolních obcích. Současně připravuje výstavbu nové, paralelní dráhy 06R/ 24L, která by měla dopady hluku ze startujících a přistávajících letadel na hustě obydlené oblasti Prahy 4, 5, 6 , 13 a 17 výrazně omezit. Výstavba by měla být zahájena v roce 2007 a dráha by mohla začít sloužit v roce 2009. Letecký provoz by odvedla nad oblasti, kde je osídlení výrazně nižší. Peníze na realizaci protihlukových opatření získává ČSL z hlukových poplatků, které podle typu letadla a jeho hlukové certifikace činí 12,70 až 127,00 Kč za tunu maximální vzletové hmotnosti letadla a od letošního roku také z tzv. zvláštního hlukového poplatku, který letečtí dopravci platí za překročení stanovených hlukových limitů jednotlivých monitorovacích stanic. Veškeré tyto prostředky musejí jít podle mezinárodních předpisů na investice do protihlukových opatření. www.csl.cz
RSS Sitemap Trends Zásady ochrany osobních údajů Tvorba webových stránek Brno - Webservis © 2023. Všechna práva vyhrazena.