Švýcarská firma EMS – CHEMIE AG, Domat/Ems vyrábí polymerní legovanou směs z PA 6 a PA 66 , která odolává vysokým teplotám. Tato směs má označení Grilon TSG W a je možné ji především používat pro výrobky do motorového prostoru osobních automobilů.
Pomocí cílené kombinace obou polyamidů a speciální aditiva se mohou vytvářet konstrukční materiály, které v mnoha směrech předčí vlastnosti výchozích polyamidů.
Grilon TSG W snáší dlouhodobě teploty do 150 °C, v krátkých teplotních špičkách může být vystaven teplotě do 210 °C. Technologům nabízí velmi dobrou zpracovatelnost a to díky nízkým procesním teplotám a ve srovnání s PA 66 má širší zpracovatelské rozmezí. Vysoká krystalinita a výborná tekutost taveniny umožňují krátké pracovní cykly a s tím i spojenou vysokou produktivitu.


Biologicky odbouratelná surovina Ecovio sestává z materiálu Ecoflex a z polymléčné kyseliny (PLA), která se získává z obnovitelné suroviny, kterou je kukuřice. Plast Ecoflex je po chemické stránce polyester, vyráběný na petrochemické bázi. S ohledem na svoji speciální molekulovou strukturu může být však za určitých definovaných podmínek likvidován za pomoci mikrobů. Je podle normy EN 13432 zcela biologicky odbouratelný.
Společnost Timken (NYSE: TKR), která oslavila 110. výročí založení, je známá konzervativním řízením a důrazem na základní hodnoty - především etiku a poctivost. Důsledné dodržování těchto principů vyneslo společnosti Timken zařazení do seznamu „100 nejdůvěryhodnějších společností“.
Ve dnech od 20.–24. dubna se konal v Hannoveru mezinárodní strojírenský veletrh, který byl opět po dvou letech zaměřen na téma převody, pohony a automatizace. Firma Continental Contitech představila řadu novinek v oblasti výrobků z gumy a plastů. Celá expozice byla zaměřena na oblasti úspor energie a ochranu životního prostředí.
Společnost DFG (Deutsches Forschungsgemeinschaft) ve spolupráci s vědeckými pracovníky Technické univerzity v Chemnitz řeší zajímavý projekt: „Vysoce pevné a vysoce tuhé hybridní lamináty pro velkosériové použití u lehkých konstrukcí“. Projekt má být nejvíce zaměřený na automobilový průmysl, kde se řeší optimální spojení systému kov-plast –, který se nazývá hybridní laminát.
Jištění šroubových spojů






