w w w . t e c h n i k a a t r h . c z
obrábění
l
tváření
l
svařování
13
inzerce
Soutěž
Productivity Trophy 2015
pořádá společnost
Blaser SWISSLUBE CZ
Firma Blaser Swisslube CZ opět vyhlásila pro rok 2015
soutěž Productivity Trophy v pěti kategoriích:
• člověk a životní prostředí
• optimalizace chladicích a mazacích látek
• optimalizace nástrojů
• zajištění funkčnosti procesu
• zvýšení produktivity
Cena výkonnosti je udělována za praktičnost
a nejpozoruhodnější výsledky dosažené zákazníky
Blaser Swisslube CZ. Soutěže se zúčastní firmy
z celé České republiky. Toto ocenění je
každoročně udělováno zákazníkům za nejvyšší
možnou prokazatelnou vícehodnotu.
Jihlavská 2, 664 41 Troubsko
tel.: 541 225 211, 541 226 046
tel./fax: 541 225 199
Blaser Swisslube je celosvětově působící společností v oblasti produkce chladicích, mazacích emulzí
a řezných olejů pro obrábění kovů. Nezávislá rodinná švýcarská firma byla založena v roce 1936.
Od té doby se rozrostla z malé firmy na globálního hráče. Dnes zaměstnává přes 500 lidí po celém
světě. Blaser Swisslube má zastoupení ve zhruba 60 zemích, v blízkosti svých zákazníků. Společnost
vyvíjí a vyrábí vysoce kvalitní produkty, díky nimž její zákazníci vyrábí s velkým úspěchem širokou
škálu produktů, od nejmenších součástek až po velké konstrukčních celky, doslova ve všech
průmyslových odvětvích.
Pro více informací prosím navštivte
Představitelé firmy Blaser Swisslube při udělování cen
Dipl. Ing. Zdeněk Vlach a Hubert Westhauser
by se potom mohly využívat pro další investice. Dlouhodobě
by bylo výhodné zredukovat předimenzovanou státní správu,
provádět politiku v zájmu švýcarských firem a vybudovat no-
vou infrastrukturu,” to jsou jen některé náměty k řešení. Při-
tom však stále odkazuje na švýcarské privilegium – středně
velké podniky tvoří páteř švýcarského hospodářství: středně
velké podniky jsou v celkovém měřítku největším zaměstna-
vatelem a tvůrcem inovací ve Švýcarsku. „Ve Švýcarsku má-
me velmi mnoho technologicky předních světových firem
v malých specializovaných oblastech trhu – tak zvaní „tajní
neznámí vítězové.” Přitom se však jedná výlučně o středně
velké podniky. Nikde ve světě nenaleznete tolik tajných ne-
známých vítězů na počet obyvatel jako ve Švýcarsku. O to se
ale musíme starat,” dává Marc Blaser námět k zamyšlení. Pro-
to je nezbytné, aby se i politika starala ve větší míře o tyto
středně velké podniky a hospodářství a byla vždy ochotna
naslouchat jejím problémům. „Nutná je taková politika, která
nechá jednat zdravý lidský rozum a reprezentuje liberální pří-
stup, a nikoliv politika, která neustálými byrokratickými pře-
kážkami a přebujelými regulacemi firmám život ztrpčuje,”
požaduje Marc Blaser.
Žádné nové daně
d
Pro švýcarské hospodářství jsou z jeho pohledu stejně nepro-
spěšné a škodlivé nové televizní poplatky a dědická daň. „Te-
levizní poplatky jsou dodatečnou daní a tím dalším odvodem
pro naše podnikání. Jsem proti tomuto dvojímu zdanění, ne-
boť jak již bylo zmíněno, firmy potřebují daňová zvýhodnění,
aby mohli být dlouhodobě úspěšné. Dědická daň nutí firmy
hospodařit s minimálními rezervami a nepatrným vlastním
kapitálem, aby byly firmy vůbec schopny tyto daně ufinan-
covat. Toto povede dlouhodobě k výprodeji soukromých
švýcarských firem a k ohrožení prosperity ve Švýcarsku,” je
přesvědčen Marc Blaser. „Háčkem v té iniciativě ale je, čím víc
se chce firma zajistit, aby zde byla pro svoje zaměstnance i ve
špatných časech, tím méně je možné pokračování soukromé-
ho podnikání.”
«
DĚDICKÁ DAŇ VEDE DLOUHODOBĚ
K VÝPRODEJI SOUKROMÝCH
ŠVÝCARSKÝCH FIREM.
»
„Spíše by měly být vytvářeny rámcové podmínky, které firmám
dovolí, aby byly úspěšné, vytvářely pracovní místa a dosaho-
valy zisků, které by pak mohly být opět investovány do firmy.
Toto vytváří dlouhodobě, na základě již existující dani ze zisku,
dani z příjmu a dani z majetku, daleko více daňových příjmů,”
přemýšlí Marc Blaser.
Zajistit konkurenceschopnost
d
Co ale znamená tato komplikovaná hospodářská situace pro
švýcarskou firmu orientovanou na export? Firma je nucena se
realitě přizpůsobit. „Budeme o tom přemýšlet, zapojit ve větší
míře naše globální funkce do našich internacionálních struk-
tur v Asii a Americe a tím zaměstnat více našich klíčových od-
borníků v zahraničí.” Ve Švýcarsku se musí produktivita i na-
dále zvyšovat, abychom zajistili naši konkurenceschopnost.
„Záleží mi velice na kvalitě a osobitosti Švýcarska.” Hlavní dů-
raz je přitom kladen na největší hospodářskou sílu Švýcarska –
na středně velké podniky. Pro Marca Blasera, vicemistra Švý-
carska za rok 2010 v létání s horkovzdušnými balóny, je však
jedno jasné, nespoléhat se pouze na zlepšení rámcových
podmínek samých, ale přemýšlet o vlastních silných stránkách
a jejich využití. „Jsem přesvědčen, že všichni zaměstnanci
pokračování
a