T+T Technika a trh 4/2016 - page 43

w w w . t e c h n i k a a t r h . c z
manipulační technika
l
doprava
41
budou následovat. V budoucnu se ve Stříb-
ře budou vyrábět také vozíky jiných značek.
Proto je výrobní linka navržena flexibilně.
Startegická poloha závodu
d
Nový závod by byl však k ničemu, kdyby
v něm nebyla kvalifikovaná pracovní síla.
Ve Stříbře a v Plzeňském kraji KION tako-
vé zaměstnance našel – vzdělané a vyso-
ce motivované. Posílení pozice ve východ-
ní a jižní Evropě je jedním ze základních
úkolů.
Stříbro má ideální polohu. Nový závod
nás jednak přibližuje k zákazníkům ve vý-
chodní a jižní Evropě, tedy v regionech,
které hrají velmi důležitou roli v našich rů-
stových plánech. Za druhé, nedaleko leží
další závody KION Group. Například to-
várna v Českém Krumlově, kde se vyrábí
elektrické a hydrostatické pohonné nápra-
vy, nebo závod na motory JULI v Morava-
nech, který byl postaven už před 20 lety,
a který ročně produkuje až 300 000 elek-
trických motorů a pohonů. A ani do hlav-
ního závodu v Aschaffenburgu odsud ne-
ní daleko.
KION je součástí průmyslové zóny
Panattoni Park
d
„Je mi velkou ctí přivítat v Panattoni Par-
ku v Ostrově u Stříbra tak významného
mezinárodního klienta a těší mě, že se
nám podařilo projekt dokončit dle časo-
vého harmonogramu,” řekl Pavel Sovička
generální ředitel Panattoni Europe pro ČR
a Slovensko, developerské společnosti,
která halu ve spolupráci s českou skupi-
nou Accolade vybudovala.
Závod ve Stříbře je již třetím závodem spo-
lečnosti KION Group v České republice.
Linde Pohony (LiPo) vyrábí řídicí nápravy
a elektrické a hydrostatické pohonné ná-
pravy pro KION Group v Českém Krum-
lově. JULI, společný podnik KION Group
nedaleko Brna, vyrábí elektrické motory.
Dohromady dnes pracuje na těchto třech
místech 1 200 lidí.
p
Prvního významného milníku dosáhl zá-
vod KION Stříbro, který v únoru slavnost-
ně otevřela německá společnost KION
Group v Panattoni Parku Stříbro. V po-
sledním březnovém týdnu vyrobil svůj
1 000. vysokozdvižný vozík. „Jubilejní” vý-
robek putuje do Francie pod značkou
Fenwick. Závod nedaleko Ostrova u St-
říbra zahájil produkci již na začátku letoš-
ního roku. První vozík vyjel z linky přesně
před 3 měsíci, tj. 4. ledna, a zamířil do
Švédska.
„Díky skvěle poskládanému týmu a ak-
tivní podpoře pracovníků ze sesterského
závodu v Aschaffenburgu se nám podaři-
lo úspěšně nastartovat produkci. V sou-
časnosti vyrábíme standardně přes 20 vo-
zíků za den, tedy kolem 500 za měsíc.
Potenciál našeho závodu je však ještě da-
leko vyšší. Maximální roční kapacita je až
12 000 vozíků,” říká Radek Čermák, vý-
konný ředitel KION Stříbro.
Nová produkční hala s digitálně propo-
jenými systémy v současnosti zaměstnává
150 lidí. Zatímco v případě přímých za-
městnanců KION Stříbro pouze doplňuje
stav v rámci přirozené obměny, do tech-
nických profesí stále shání pracovníky.
„Momentálně jsou stále otevřené pozice
v technologii, logistice, kvalitě a nově i ná-
kupu,” upřesňuje Radek Čermák.
KION Stříbro je nejnovějším výrobním
závodem společnosti KION Group. Vyrábí
vysokozdvižné vozíky typu „retrak” značky
Linde a s obchodním označením Fenwick
pro francouzský trh. Investice do vybavení
budovy dosáhla asi 14 milionů Eur (téměř
400 milionů korun). Hala se rozkládá na
ploše o rozloze přibližně 24 000 m
2
. Budo-
vu vybudovala developerská společnost
Panattoni Europe ve spolupráci s českou
společností Accolade.
Společnost KION Group dosáhla v roce
2015 rekordních hospodářských výsled-
ků. Druhý největší světový výrobce vyso-
kozdvižných vozíků a skladové techniky
v tržbách poprvé pokořil hranici 5 miliard
eur. Navzdory předpokládanému zpoma-
lení globálního trhu firma v letošním roce
očekává pokračování růstu.
KION
Stříbro vyrobil
1 000.
průmyslový vozík
1...,33,34,35,36,37,38,39,40,41,42 44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,...68
Powered by FlippingBook