Používáme
stavebnicový systém item
d
Pro stavbu rámu dopravníků se používá
stavebnicový systém hliníkových profilů
item kvůli svým přednostem, jakými jsou
pevnost a variabilita použitých prvků, od-
padající povrchová úprava a snadná mon-
táž. Použitím stavebnicového systému
item, v kombinaci s ostatními prvky jako
jsou bubny, dopravní média a pohony, lze
konstrukci dopravníků přizpůsobit kon-
krétním potřebám zákazníka, který může
mimo jiné volit libovolnou šířku, délku
a výšku dopravníku. K dispozici je i mož-
nost řešení s přestavitelnou výškou do-
pravníku, a to buď mechanicky pro občas-
né nebo elektricky pro časté přestavování.
To je velmi důležité z hlediska změny vý-
robního procesu a ergonomie.
Technické možnosti
našich dopravníků
d
Dopravníky je možné osadit velkým
množstvím volitelného příslušenství, jako
jsou různé typy a materiály dopravních
médií, pevné či stavitelné boční vedení,
různá provedení podstavných konstrukcí
a pohonů, elektrické zapojení od jedno-
duchého režimu Start/Stop přes zapojení
s frekvenčním měničem s možností regu-
lace rychlosti, funkcí reverzace, s optický-
mi snímači, až po zapojení dopravníků do
kompletních linek.
Široká nabídka dopravníků
d
Pásové dopravníky
s PVC, PU či plstě-
ným pásem jsou vhodné pro dopravu ku-
sového břemene po přímé trase případně
i s výškovým rozdílem (šikmé či lomené
dopravníky). Dopravníky v provedení
MINI 24 V jsou vhodné pro vestavbu do
všech strojů s omezeným prostorem (jed-
noúčelové stroje, lisy s malým otvorem
pro odvoz výlisků apod.)
Změnou transportního pásu na modulár-
ní pás nebo destičkový řetěz je možné pů-
dorys dopravníku přizpůsobit a navrhnout
dopravní trasu i se zatáčkami. Celá do-
pravní trasa pak podle délky a zatížení
může být poháněna jedním pohonem,
což s vysokou životností modulárního pá-
su resp. destičkového řetězu vede k vý-
znamné úspoře provozních nákladů a ná-
kladů na údržbu.
Řemenové a řetězové dopravníky
jsou
vyráběny jako dvouvětvové (mezi větve je
možné umístit různé technologie nebo
manipulační prvky, které zasahují pod
úroveň horní větve dopravníku) nebo jako
vícevětvové (jsou vhodné pro dopravu
deskových materiálů nebo dlouhého tyčo-
vého materiálu).
Dopravníkové zatáčky
jsou určeny k pře-
pravě kusových výrobků různých vlastností
především tam, kde je třeba zachovat po-
lohu výrobku při změně směru toku a opti-
malizovat zástavbové prostory. Jsou pou-
žívány zejména pro zástavbu do větších
dopravních celků, popř. výrobních a mon-
tážních linek. Dopravním médiem může
být transportní či modulární pás, destičko-
vý řetěz a jako novinka gravitační nebo
poháněný váleček. Zatáčky jsou standard-
ně vyráběny v rozsahu 0° až 180°.
Paletkové dopravníky
TLM představují
flexibilní a efektivní systém, založený na
principu dopravy kusových výrobků na
technologických paletkách. Tento systém
je vhodný pro realizace výrobních a mon-
tážních linek obsahujících automaticky
nebo manuálně prováděné operace na
konkrétních místech dané linky. V závislos-
ti na požadavcích mohou být přepravová-
ny paletky o velikostech od 100×100 mm
do 1 000×1 000 mm s celkovou hmot-
ností paletky od 2 kg do 50 kg.
Součástí dodávky těchto dopravníků je
průvodní dokumentace dle platných no-
rem včetně Prohlášení o shodě a seznamu
náhradních dílů.
Nabídky na standardní dopravníky jsou
zpracovány do jednoho dne, dodací termí-
ny jsou v rozmezí jednoho až dvou týdnů.
materiály
l
komponenty
T + T
T e c h n i k a a t r h
4 / 2 0 1 6
50
Dopravníkové systémy vyráběné společností Haberkorn
Ulmer s.r.o. slouží k přepravě kusového materiálu
a jsou určeny pro použití v interiérech při běžných
provozních podmínkách. Typickými oblastmi použití
jsou montážní linky, mezioperační doprava
v automobilovém průmyslu, vynášecí dopravníky
od lisů a robotizovaná pracoviště obsahující manipulaci
s břemeny.
pro montážní linky
a mezioperační dopravu
DOPRAVNÍKOVÉ SYSTÉMY