w w w . t e c h n i k a a t r h . c z
manipulační technika
l
doprava
39
či překážek rozeznávat obsluhu a jiné
osoby.
Bezpečnost především
Osobní ochranné zařízení (PSA) integrova-
né na přední spodní straně vozíku zajišťuje,
že je zcela chráněno okolí osoby v okolí
vozíku. Panoramatická detekce 180° inte-
grovaného laserového scanneru zajišťuje
prediktivní jízdu a tedy i včasnou detekci
a inteligentní odhadnutí překážek s uzpů-
sobeným a pozvolným stylem jízdy. Za-
mezí se tak poškození břemen na vidlicích
v důsledku spontánního plného brzdění.
84 000× za sekundu snímají scannery
okolní situaci a počítač interpretuje a vy-
hodnocuje v reálném čase aktuální topo-
logii skladu. Vozík může využívat určitý
druh krátkodobé paměti, pomocí níž si za-
pamatuje, kolem kterých překážek projel.
Rozlišuje přitom mezi statickými a dyna-
mickými překážkami.
Automatizace provozu
d
Krok z klasické automatizace k autonom-
ní jízdě a přepravě vozík zvládá bez jaké-
hokoli předchozího nastavení či externího
dálkového řízení. Obsluha vozík aktivuje
pouhým stisknutím tlačítka a iGo neo CX
20 už je připraven k použití. Jestliže se
musí ujet delší trasa nebo se musí projíž-
dět zatáčkami, může obsluha stisknutím
tlačítka přepnout do manuálního režimu
nebo jednoduše nastoupit na plošinu zaří-
zení a vyjet. Když dojede do další regálo-
vé uličky, může se znovu stisknutím tlačít-
ka zvolit automatický režim a vozík bude
opět autonomně následovat obsluhu. Po-
mocí senzorem chráněného zorného pole
naviguje zařízení v libovolně volitelné
vzdálenosti ve skladové uličce, a sice s mi-
nimální vzdáleností 50 cm od regálu.
Nezávisle na tom, zda daný systém ma-
nagementu skladu obsluze zadá příslušné
zakázky pomocí terminálu nebo hlasové-
ho systému „pick by voice”, stane se z iGo
neo CX 20 s obrysem úzkým pouhých 80
centimetrů flexibilní a autonomní pomoc-
ník pro přepravu v každém vnitropodniko-
vém prostředí. Díky „automatizaci na vyžá-
dání” se může obsluha kdykoli libovolně
rozhodnout, zda chce vozík používat v ma-
nuálním nebo autonomním režimu tak,
aby zvýšila počet vyřízených vychystávek.
iGo neo CX 20 tedy bude ideální asistenč-
ní systém pro efektivní vychystávání. Ne-
hraje přitom roli, zda se vychystává dopra-
va, doleva nebo oboustranně.
Komfort obsluhy
d
Optický signál umístěný na zařízení (Opti-
cal Signal Unit) udává určitým vizuálním
pulsováním aktuální pracovní režim. Díky
tomuto novému, neverbálnímu uživatel-
skému rozhraní je možné používat iGo
neo CX 20 bez jazykového, kulturního či
věkového omezení a bez zdlouhavého
předchozího školení. Díky STILL iGo neo
CX 20 se z obsluhy a vozíku stanou intui-
tivní partneři ve smyslu požadavků intralo-
gistiky 4.0. I když má vozík aktuálně po-
hon na standardní baterii, je možné
používat také lithium-iontové technolo-
gie. STILL iGo neo CX 20 je k dostání od
července 2016.
p
Výkonné vychystávání: V závislosti na přání obsluhy vozík přijíždí k první nebo druhé poloze palet.
Možné jsou i mezipolohy.
Na veletrhu Bauma
v Mnichově představi-
la firma Mitas na
svém stánku zcela
novou pneumatiku
ERD-45 18.00R33,
určenou pro pevné
dampry. Dezén je
navržen do kameni-
tých terénů a vyniká
výbornou trakcí. Bočni-
ce pláště ERD-45 je navíc
zesílená, aby odolala možné-
mu poškození v náročném provozu. Mitas
představuje pneumatiku ERD-45 18.00R33
jako první rozměr pro pevné dampry ve své
nabídce v segmentu Earthmover plášťů. No-
vinka bude na trhu dostupná v květnu 2016
a v plánu je další rozšiřování řady ERD-45
o tři nové rozměry.
„Mitas významně rozšiřuje svoji nabídku
v segmentu Earthmover plášťů a dezén
ERD-45 je jednou z hlavních produktových
novinek,” uvedl Andrew Mabin, obchodní
a marketingový ředitel Mitas. „V průběhu
roku 2016 na trh uvedeme čtyři nové
dezény a osm nových rozměrů stávajících
dezénových řad v segmentu Earthmover
pneumatik. Takto zásadní rozšiřování
portfolia bylo umožněno díky velkým in-
vesticím, které jsme v minulých letech
uskutečnili v našich výrobních závodech,”
dodal Andrew Mabin.
Pneumatika ERD-45 představuje zcela
nový dezén v nabídce Mitas a doplňuje tak
existující řady ERD-20, ERD-30 a ERD-40.
Skupina pneumatik s označením ERD je
určena pro přepravní stroje, jako jsou
dampry (včetně kloubových) a skrejpry.
Plášť ERD-45 18.00R33 byl speciálně
vyvinut pro pevné dampry. Mitas plánuje
rozšířit nabídku pro tento segment strojů
v následujících dvou letech o tyto rozměry:
21.00R33 ERD-45, 21.00R35 ERD-45
a 24.00R35 ERD-45.
Vedle zcela nových dezénových řad
představil Mitas na výstavě Bauma také
novinky ve stávajícím portfoliu. Na svém
stánku uvedl nový rozměr v rámci dezé-
nové řady ERL-40, a to konkrétně 29.5R25
ERL-40. Pláště s označením ERL-40 jsou
určeny pro kolové nakladače a grejdry.
Radiální pláště ERL-40 se hodí pro práci
v těžkých podmínkách a jako celá skupina
plášťů ERL/ERD obsahují ocelovou kostru
a ocelové nárazníky. Na trhu bude rozměr
29.5R25 ERL-40 dostupný v září 2016.
p
Nový dezén
Mitas ERD-45
pro pevné dampry