T+T Technika a trh 4/2016 - page 36

34
T+T
T e c h n i k a a t r h
4 / 2 0 1 6
Erické regálové zakladače Yale MR série
poskytují větší flexibilitu s třemi typy pod-
vozků a sedmi řadami nosností od 1 400
do 2 500 kg. Zdvihem vozík uloží břeme-
no do výšky 12,5 metru. Elektrický regálo-
vý zakladač nabízí více produktivity díky
vyšší rychlosti pojezdu, zdvihání i spou-
štění. Více komfortu s unikátní ergonomií
a zvýšenou viditelností pro řidiče vedoucí
k vyšší bezpečnosti provozu vozíku. Vyšší
efektivita s jednoduchou údržbou a nízký-
mi náklady přináší základní devizy ihned
po nákupu.
Prostor pro obsluhu
d
Pro příjemný nástup obsluhy je vozík vy-
baven polovičním schůdkem. Kabina po-
skytuje řidiči dostatečný prostor pro nohy
a hlavu. Polstrovaná opěrka hlavy je er-
gonomicky umístěna pod ochrannou
stříškou a spolu s odpruženou sedačkou
zpříjemňuje pracovní prostředí kabiny.
Odpružení sedáku je plynule nastavitelné
s vestavěným tlumení nárazů, což pomá-
há minimalizovat dopady vibrací na ope-
rátora při provozu vozíku. Tlumení se-
dačky zajišťuje optimální komfort pro
všechny operátory (45–170 kg). Sedad-
lo má i varianty úpravy posunu dopře-
du/dozadu a volby sklonu v rozmezí –5°
až +30°.
Konzola řízení je snadno nastavitelná
a poskytuje tak optimální pozici pro ovlá-
dání zakladače. Páčka pro uvolnění s ply-
nové pružiny umožňuje konzolu zdvih-
nout či snížit sedačku pro individuální
nastavení podle postavy řidiče k usnadnění
nastupování a vystupování. Konzola řízení
v sobě zahrnuje volant, displej s klávesnicí
a funkčními tlačítky pro parkovací brzdu,
3 přednastavené úrovně výkonu a režim
pomalé rychlosti. Dále vozík nabízí mno-
ho volitelných funkcí. Standardem je 360°
otáčení hnacího kola pro lepší ovladatel-
nost vozíku. Nastavitelné je i automatické
snížení rychlosti při zatáčení. Nožní ovla-
dače jsou k dispozici v automobilovém
stylu. Velký dimenzovaný plynový pedál
poskytuje velkorysou kontaktní plochu
s místem pro odpočinek v nečinném reži-
mu.Úhel pedálu minimalizuje únavu obs-
luhy. Na modelech MR14 a MR16 nožní
brzda spíná elektricky. U MR20, MR25
MR20H pedál brzdy funguje s pomocí
hydrauliky.
Zobrazovací jednotka obsluhy
d
Zakladač je vybaven komplexním snadno
čitelným grafickým displejem s ukazate-
lem polohy kol, směru jízdy nebo indi-
kátoru vybití baterie. Z dalších para-
metrů jmenujme: počítadlo motohodin
pro zapnutí, stav parkovací brzdy, stav
uvolnění baterie, zvolené úrovně výko-
nu a alarmu. Displej obsa-
huje i indikátor výšky, stej-
ně jako na něm lze
vyvolat zobrazení historii
alarmů nebo jiných nasta-
vitelných parametrů. 10čí-
selná klávesnice slouží ke
konfiguraci zadávání autorizačních kódů
řidičů pro volitelné předvolby.
Technologie CANbus
d
MR řada je vybavena CANbus technologií
pro přenos dat. Servisní technici tak mají
přístup k nastavení vozíku a všem jeho pa-
rametrům prostřednictvím jediného termi-
nálu. S notebookem tak získají okamžitý
přehled historie alarmů, podobu aktuální-
ho nastavení, potřeby diagnostiky či mož-
nost úpravy nastavení zakladače.
Hydraulické ovládací prvky
d
Všechny ovládací prvky jsou snadno do-
stupné s minimálním pohybem ruky. Pri-
mární hydraulické funkce jsou prováděn
prostřednictvím 4osého joysticku. Boční
posuvy, vidlice a naklánění jsou ovládány
kolébkovým přepínačem umístěným na
horní straně joysticku. Pro vyšší bezpeč-
nost provozu je joystick vybaven i tlačít-
kem houkačky a nachází se v prostoru
úchopu malíčkem. Tvarovaná posuvná lo-
ketní opěrka poskytuje pohodlí a podporu
pro předloktí obsluhy.
Zdvih zakladače
d
Třístupňová zdvih stožáru umí založit bře-
mena až do výšky 12,5 metru. Vysokou vi-
ditelnost přes stožár umožňuje optimální
a bezpečnou manipulaci s různou úrovní
zatížení. Funkce zpomalení přepravy se
stará o plynulý provoz a zastavení.
Trakční motor a kontrola
d
Výkonný hnací motor je instalován v zá-
kladním provedení modelové řady. Motor
zůstává v pevné poloze k zabránění ohý-
bání silových kabelů. AC technologie
eliminuje opotřebení pohonné jednotky
a minimalizuje náklady na údržbu motoru.
AC technologie přináší vysokou účinnost
motoru, potřebné zrychlení a dostatečný
brzdný moment. Po uvedení do provozu
se hnací kolo automaticky otočí na střed.
Zpracování zakladače umožňuje snadný
přístup k hnacím pneumatikám a převo-
dovce.
Brzdy
d
Běžné brzdění zajišťuje pouhé zvednutí
nohy z pedálu. Snížení rychlosti je auto-
matické také při změně směru jízdy nebo
nuceném sešlápnutí brzdového pedálu.
Rekuperační brzdění je standardem vozí-
ku. Brzdná síla je volitelně nastavitelná.
Hydraulické brzdy jsou k dispozici jako
standard na MR20/20H a 25, volitelně
u MR16 a MR16H. Jako parkovací brzda
slouží výkonná elektromagnetická brzda.
Ta se aktivuje automaticky, pokud je pou-
žit parkovací přepínač, uvolněn pedálu
plynu nebo provozovatel odstraní nohu
od spínače přítomnosti nohy.
Rychlá fakta
d
• zvýšená rychlost pojezdu až na 14 km/h
• rychlost zdvihu až 0,8 m/s
• výška zdvihu až do 12,5 m
• až o 20 % nižší spotřeba energie
• unikátní duální technologie CANbus
s funkcí jeď domů
• vysoká viditelnost a průhlednost
• laserové polohování vidlic
• integrovaný boční posuv a samostatný
náklon nosiče vidlic
• řídicí kolo otočné v rozsahu 360°
p
Řízená produktivita
...retrak řady
MR 14–25
několik prvenství v oboru
manipulační technika
l
doprava
1...,26,27,28,29,30,31,32,33,34,35 37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,...68
Powered by FlippingBook