T+T Technika a trh 10/2015 - page 10

8
kaleidoskop
T+T
T e c h n i k a a t r h
10/2015
převodovkou umožňující pomalejší otáčení vrtule a snižující hla-
dinu hluku uvnitř i vně letadla. Maximální rychlost vrtule je snížena
z 2 080 na 1 950 otáček za minutu. Motor zvyšuje maximální
cestovní rychlosti až na 417 km/h.
„Turbovrtulové motory řady H jsou do extrémních podmínek
v Rusku ideální. Jsou konstruovány tak, aby zvládly teplotní a výš-
kové extrémy napříč kontinenty. Od Sibiře přes saharské pouště
až k vrcholkům Himalájí,“ řekl Zdeněk Soukal, obchodní ředitel
GE Aviation Czech, na tiskové konferenci českých firem prezentu-
jících se na veletrhu za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu
a CzechInvestu.
Kromě letounů L410 se turbovrtulové motory řady H používají
pro pohon různých typů letadel, jako je americký Thrush 510G,
Nextant G90XT nebo čínská Caiga AG300.
Unikátní zařízení
pro údržbu
podmořských vrtů
Závod českého Huismanu dokončil části zařízení Well Intervention
System (WIS), které bude sloužit k intervencím na podmořských
vrtech. Jeho využitím se prodlouží ekonomická využitelnost a zlep-
ší okamžitá produkční schopnost vrtu. Celá technologie se umístí
na speciální loď o délce 159 metrů. Plavidlo vybavené WIS budou
provozovat na základě dohody společnosti HELIX a SIEM.
Čeští konstruktéři a technici spolupracovali na vývoji a výrobě
zařízení s holandskou centrálou. Ve Sviadnově na projektu praco-
valy čtyři konstrukční týmy po šesti lidech a další desítky zaměst-
nanců se podílely na samotné výrobě komponent. „Jednotlivé
díly měly takové rozměry, že jsme využívali maximální možnosti
našich výrobních hal, zařízení, manipulačních prostředků i přepra-
vy,“ říká vedoucí konstruktér českého Huismanu Radek Kocián.
Sestavení části zařízení, jejich testování a umístění na plavidlo
proběhne v nizozemském Schiedamu.
Plavidlo se zařízením WIS je pro provozovatele, v porovnání
s klasickou vrtnou lodí, levnějším řešením pro provádění zásahů
na podmořských vrtech. Má rozměry 159×31 metrů, posádku
bude tvořit 150 lidí. Dominantou lodi a chloubou techniků z Huis-
manu je multifunkční věž (tzv. Multi Purpose Tower) vysoká 59
metrů a vážící 650 tun. Hlavním úkolem věže budou zdvihací
operace přímo v ose vrtu. Technické řešení multifunkční věže
umožňuje přesné vedení zdvihaného nákladu a zdvihací systém
dokáže kompenzovat relativní pohyb nákladu vůči mořskému
dnu, který vzniká působením mořských vln na loď.
Inovativním prvkem je také skořepinová struktura věže, jež po-
skytuje volný přístup k ose vrtu ze tří stran a dovoluje výrazně
větší výšku spouštěných nebo zvedaných zařízení. Kromě věže
disponuje loď dalšími komponentami vyrobenými na míru, jako
je například palubní paletový manipulační systém. K fungování
WIS jsou potřeba také palubní jeřáby, nádrže na kapaliny, cívky,
navijáky nebo podmořští roboti.
Jablotron
otevřel
ve Španělsku první
zahraniční centrum
Součástí nové obchodní a marketingové strategie Jablotronu,
českého výrobce alarmů s celosvětovou působností, je zřizování
zahraničních center v zemích, které pro společnost mají do bu-
doucna nejvyšší obchodní potenciál. Hlavním posláním těchto
center je poskytnout kvalitní a efektivní servis lokálnímu trhu
s aplikací těch nejvhodnějších obchodních praktik, které má spo-
lečnost za 25 let svého fungování prověřené. Jako pilotní projekt
otevřel Jablotron v září první zahraniční centrum Jablotron Iberia
ve španělském Vigu.
Centra budou působit jako přímá podpora lokálních distri-
butorů a montážníků, a zároveň budou společnosti přinášet
relevantní zpětnou vazbu z místního trhu. Samozřejmostí je
i adaptace propagačních aktivit tak, aby respektovaly specifika
příslušného trhu.
1,2,3,4,5,6,7,8,9 11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,...76
Powered by FlippingBook