brzd. Mnoho bezpečnostních a provoz-
ních funkcí lze individuálně aktivovat, na-
příklad sledování povoleného lana nebo
rychlosti zdvihání v závislosti na zatížení.
Dva lanové kladkostroje lze spojit pro tan-
demový provoz stisknutím tlačítka. Navíc
systém vzdáleného přístupu Demag Sta-
tusControl činí veškeré relevantní pro-
vozní údaje dostupné kdekoli a v reálném
čase. Chytrý řídicí systémmá redundantní
konstrukci a pracuje s vysoce výkonným
dvojitým procesorem.
Vylepšená přesnost
se zdvihovým motorem
s proměnnou rychlostí
d
Zákazníci se mohou rozhodnout o po-
honu kladkostroje bez ohledu na jejich
volbu ovládacího systému. Dvouběhový
motor, který má dva a 12 pólů, může zdvi-
hat při dvou rychlostech. Nižší rychlost je
jednou šestinou vyšší rychlosti. Motor je
provozován při kmitočtu vedení 50 Hertz
(60 Hertz v USA). „Nicméně naši zákaz-
níci mohou svá břemena polohovat ještě
přesněji se zdvihovým motorem s pro-
měnnou rychlostí,“ uvádí pan Bönker.
„Čtyřpólový pohon je vybaven frekvenč-
ním měničem, který variabilně seřizuje
rychlost motoru. To umožňuje obsluze
kladkostroje rychle zrychlit a současně
opatrně položit břemeno.“
Rozšíření dle potřeby
d
Modularita u DMR také znamená, že la-
nový kladkostroj lze rozšířit o řadu pří-
slušenství. Z tohoto důvodu má lanový
kladkostroj kabelová připojení a možnost
přidávat doplňky na mnoha pozicích. Na-
příklad druhý převodový koncový spínač
lze snadno osadit na přírubu nohy a kryt
přidat nad lanový buben nebo mezní spí-
nač na kryt elektroinstalace.
Pojízdný kladkostroj s nízkou staveb-
ní výškou lze například snadno převést
přidáním dvoukolového „DualDrive“
pro zvýšení trakce pro venkovní použi-
tí. U tohoto uspořádání motor příčného
pojezdu současně pohání dvě kola po-
mocí řemene. Díky své předem defino-
vané montážní pozici lze také jednodu-
še nainstalovat druhý pojezdový pohon
(„DualDrive Plus“).
Technicky sofistikované
d
Jakýkoli prostoj ve výrobě stojí peníze.
Z tohoto důvodu se inženýři ve firmě Terex
Material Handling také blíže podívali na
součásti lanového kladkostroje DMR a op-
timalizovali je v porovnání s předchozími
modely. „Také jsme vložili hodně úsilí do
technických detailů lanového kladkostroje
DMR, aby se ještě více zlepšila spolehli-
vost našich lanových kladkostrojů,“ uvádí
Dr. Thomas Bönker. Jedním příkladem je
propojení mezi motorem a převodovkou,
jež absorbuje náhlé síly od motoru, čímž
prodlužuje životnost lanového kladkostro-
je. Dále lze motor odstranit bez potřeby
vypouštění oleje z převodovky. Různé
další součásti také pomáhají zajistit del-
ší životnost. Mazání převodovky olejem
má životnost deset let a je také šetrnější
k životnímu prostředí díky množství ole-
je, které se snížilo o 30 procent. Vrchní
a spodní bloky mají větší lanové řemeni-
ce než předchozí modely lanových klad-
kostrojů. Tímto způsobem je také minima-
lizováno opotřebení lan i po delší době
použití. Navíc vodítko lana nabízí snížené
opotřebení: je vyrobeno z tuhého plastu
odolného vůči kyselinám.
p
Terex Material Handling, s.r.o.
Bienerova 1536, Slaný
Tel.: +420 312 514 111 •
manipulaèní technika
I
doprava
I
automobilový prùmysl
w w w . t e c h n i k a a t r h . c z
inzerce