Google překladač: English Deutsch

V západočeské metropoli vyrazil do provozu nový hybridbus kompletně vyvinutý a vyrobený společností Škoda Electric. Hybridbus se tak stává novinkou v současném plzeňském vozovém parku. Jeho předností je možnost využití ekologického bateriového pohonu, který je šetrný k životnímu prostředí a má výrazně nižší spotřebu než klasické autobusy. Nový hybridní autobus Škoda H12 je určený převážně pro bezemisní oblasti v centrech měst. „Elektrobus je schopen využívat bateriový pohon, který do vzduchu nevypouští žádné zplodiny a navíc není hlučný. Stává se tak ideálním dopravním prostředkem pro obytné zóny. Na čistě bateriový a bezemisní pohon ujede až 10 km bez nutnosti dobíjení baterií či použití diesel generátoru. Tato koncepce je vhodná především pro intenzivní městský provoz s velkou četností rozjezdů a brzdění při relativně malých rychlostech," říká Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy Škoda Electric.

Hybridbus-2


Významnou předností hybridního autobusu je úspora paliva až v řádech desítek procent, a to především na základě zpětného využití elektrické energie, která vzniká při brzdění vozu. „Energie je uschovávána v zásobnících energie – bateriích a superkapacitorech – a poté zpětně využita při jízdě. Součástí výbavy vozidel je také sada polovodičových měničů zcela nové generace, jejichž prostřednictvími je optimálním způsobem řízen nejenom samotný trakční pohon, ale i toky energie přes zásobníky energie a pomocné pohony vozidla. Samostatná a velká pozornost byla při vývoji věnována strategii řízení samotného dieselelektrického agregátu za cílem minimalizace spotřeby paliva při všech režimech provozu," vysvětluje Jiří Flajtingr, vedoucí projektu hybridního autobusu.

www.skoda.cz

Kalendář akcí

<<  Květen 2025  >>
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Nejnovější akce

Žádné následující události

Odběr novinek

Newsletter T+Tnews

Zobrazit archiv T+T news