Firma CONSTRUCT slavnostně představila v rámci brněnského Autosalonu studii vozu Fenomenon Stratos. Tato studie je projektem skupiny špičkových designérů, kteří spolupracují v rámci londýnské firmy Fenomenon. V jejich čele stojí rakouský designer Chris Hrabalek, proslulý prací pro Volkswagen, Porsche, BMW a v minulém roce také pro Škodu.
Lancia Stratos patřila v 70. letech 20. století k zásadním ikonám tehdejších šampionátů rallye. Její esprit a graciéznost oslovila a inspirovala designéry v londýnském studiu k práci na konceptu s názvem Fenomenon Stratos.
Nový Stratos s nápaditými hranami je vybaven osmiválcovým motorem V8 s výkonem 313 kW (425 k) z dílen Ferrari. Maximální točivý moment agregátu 373 Nm je hnán přes sekvenční šestistupňovou převodovku pouze na na zadní kola. Parametry, které Stratosu propůjčují nadprůměrnou dynamiku – z 0 na 100 km/h pod 4 s! Vozidlo má rozměry 3 932 x 1 941 x 1 251 mm, rozvor 2 275 mm a hmotnost 950 kg. Nízká hmotnost byla umožněna využitím kombinace hliníku a karbonu pro celou karosérii. Fenomenon má ve svém těle i takové vymoženosti, jako je kontrola trakce nebo ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku. Pokud se studie potká s příznivým ohlasem automobilové top-veřejnosti, můžeme se na přelomu let 2006 a 2007 dočkat i malosériové výroby.
Kupé převzalo některé základní rysy speciálu Lancia Stratos ze 70. let. Je určeno pro automobilovou elitu, která si může dovolit ty nejvýkonnější sportovní vozy, a přitom ve své zemi nemusí mít dostatek kvalitních vozovek. Stratos totiž zvládá nejvyšší rychlosti i na nekvalitních cestách. Doslova bonbónkem studie je centrální sloupek karosérie, který brání ve výhledu podstatně méně, než silnější A-sloupky mnoha dnešních speciálů. Dveře se otevírají vzhůru společně s bočním sklem a polovinou skla čelního. Tvůrci ale přiznávají, že pokud by se Stratos dostal do výroby, musely by navržené řešení nahradit konvenčním čelním sklem s A-sloupky.
Projekt má za cíl upozornit na potenciál mladých designérů z nového studia Fenomenon. Zatím stál něco přes 1 000 000 Euro a jeho další vývoj závisí na odezvě odborného publika, resp. ochotě investorů pomoci financovat vývoj a stavbu prototypu. Pokud vše půjde dobře, mohli bychom se do dvou let dočkat malé série novodobého Steatose, zrozeného pro 21. století.
RSS Sitemap Trends Zásady ochrany osobních údajů Tvorba webových stránek Brno - Webservis © 2023. Všechna práva vyhrazena.