Google překladač: English Deutsch

Stále stoupající ceny pohonných hmot a nutnost trvale snižovat CO2 exhaláty, nutí výzkumné pracovníky vyvíjet inovované materiály, které mají nízkou hmotnost a tím i možnost přispívat ke snížené spotřebě pohonných hmot.
Inženýrům ze společnosti PolymerPark materials GmbH Drážďany se podařilo vyvinout nový polotovar, který v mnoha aspektech vede k nemalým úsporám. Jde o materiál VarioLine CompositeSandwiches (VCS). Základ tohoto nového materiálu tvoří známý prvek integrální pěny VarioLine, který je opatřený krycími vrstvami se skleněných vláken, nebo polypropylénem, který je vyztužený vlákny. Tím se mohou zvýraznit jejich přednosti, zejména v oblasti vysoké stability, odolnosti vůči ohybu, chemické odolnosti a schopnosti odpuzovat vodu.

Krycí vrstvy mohou mimo zlepšování mechanických hodnot přispívat i k profilování povrchových vlastností v oblasti zlepšování odolnosti proti poškrábání, oděru, působení otevřeného plamene a snižování kluznosti.
Materiál VCS se hodí k výrobě především postranních, nebo dělících stěn, podlahových desek v užitkových vozech, nebo autobusech. Ve srovnání s dýhovanou překližkou vykazují desky z VCS delší životnost, vyšší houževnatost a o 30 – 50 % nižší hmotnost. Snadno se u uživatelů montují a mohou se bez problémů brousit, frézovat a vrtat v nich otvory.