Page 30 - TT 11_12_2011.qxd

Basic HTML Version

28
T+T
T e c h n i k a a t r h
1 1 – 1 2 / 2 0 1 1
m a n i p u l a č n í t e c h n i k a
a
Pásové dopravníky
d
Pásové dopravníky sestavené z alumini-
ových profilů nacházejí svoje uplatnění
nejen při dopravě součástí a polotovarů,
ale také v celé řadě jiných průmyslových
odvětví. Standardně jsou rozděleny pod-
le průměru bubnu na d=50mm, d=65mm
a d=96mm. Ší řka je dle potřeb zákazní-
ka.Výška může být plynule regulovatelná
nebo pevná. Používané pásy jsou ve vět-
šině případů z PVC nebo PU. Pro speci-
ální případy jsou použity pásy s unašeči
či klíny. Dále se rozdělují na dopravníky
s přímým, nepřímým nebo centrálním po-
honem. Pohon standardně obstarává elek-
tromotor se šnekovou převodovkou. Pro
proměnlivou rychlost je možno dopravník
osadit frekvenčním měničem.
Dopravníky jsou samozřejmě v případě
potřeby osazeny bočním vedením, které
je plynule stavitelné.
Dopravníky
s destičkovým řetězem
d
Standardně dodáváme dopravníky těch-
to ší řek řetězu: 82,5; 114,3; 190,5; 254;
304,8mm. Součástí nabídky je i sortiment
článkových řetězů firmy Magris jak plasto-
vých tak i kovových, pro kterémá naše firma
výhradní zastoupení pro Českou a Sloven-
skou republiku. V nabídce dopravníků je
kompletní sortiment kluzných zatáček, za-
táček hnaných ozubeným kolem, vertikální
zatáčky či různé typy bočních vedení.
Dopravníky jsou poháněny elektromo-
torem se šnekovou převodovkou. Použití
těchto dopravníků je velice různorodé.
Využití najdou například v plnírnách lahví,
potravinářských linkách, dochlazovacích
linkách v pekárenství atd. Jejich výhodou
ve srovnání s ostatními systémy je možnost
všech druhů zatáček. Při přetržení řetězu je
možno vyměnit jen vadný článek.
PTS – paletový
transportní systém
d
Tento systém je především určen k mezi-
operační přepravě na montážních linkách.
Montovaný díl je unášen na nosiči po dvou
plochých pohybujících se pásech dopravní-
ku. V jednotlivých technologických krocích
může být díl s nosičem zastaven, zatímco
pásy pod nosičemprokluzují – nemají polo-
hovou vazbu (tzn. pohybují se nezávisle).
Základní parametry: rozměry nosiče
240×240 – 640×640, rychlost 9–12–15–18
m/min, délka 0,4–20m. Maximální zatíže-
ní je 250kg.
Linku je možno postavit jako lineární,
kruhovou nebo kruhovou s paralelními
montážními větvemi.
Lineární vedení.
d
Dodáváme dva druhy lineárních vede-
ní. Vedení s ozubeným řemenem nebo
kuličkovým šroubem. Pro vedení s ozu-
beným řemenem používáme ší řky ře-
mene 16 a 50 mm. Kuličkové šrouby se
používají o průměru 16 a 20mm. Pohon
vedení s ozubeným řemenem může být
klasický nebo centrální. Vedení zajišťují
speciální ložiska (kladky) s přímkovým
stykem, pohybující se na povrchově ka-
lené, broušené a chromované tyči o prů-
měru 12 nebo 20mm. Tyto se montují do
drážek Al profilů tak, že tvoří velice tuhý
a kompaktní celek. Seřizování se provádí
excentrickými ložisky jež vymezují vůli
mezi ložisky a kulatinou.
Vozíky lineárních vedení jsou opatřeny
krytkami s prachovými stěrkami.
Další variantou je použití kluzných nebo
kuličkových pouzder. Výhodou těchto ve-
dení je jejich velice tichý provoz a v přípa-
dě požití kluzných pouzder i nenáročnost
na okolní čistotu.
Řetězové dopravníky
d
V našem výrobním sortimentu se nachá-
zejí dva druhy:
• Dopravník s akumulačním řetězem
3/8“. Základním nosným profilem
dopravníku je profil 45×90.
DOPRAVNÍKY
podle vašich představ
Pro jednodušší
přepravu a manipulaci materiálu
nebo polotovarů Vám nabízí společnost
Alutec K&K široký sortiment dopravníků:
pásové dopravníky, dopravníky s destičkovými
řetězy, PTS – paletový transportní systém, lineární
vedení, dopravníky s akumulačními řetězy a válečkové
gravitační tratě.