T+T
T e c h n i k a a t r h
4 / 2 0 1 2
34
manipulaèní technika
I
doprava
I
automobilový prùmysl
Jungheinrich představuje
„velký“ hydrostatický vozík
Na jaře 2012 uvádí
Jungheinrich na trh
nový vysokozdvižný
vozík s hydrostatickým
pohonem. Tento vozík
s nejnovější technologií
motorů Common-Rail
splňuje již nyní mezní
hodnoty emisních
zplodin stupně III b, které
vstoupí v platnost od
roku 2013. Zavedením
nového typu vozíku VFG
540s–550s se spalovacím
motorem je program
hydrostatických vozíků
Jungheinrich kompletní.
„Velký“ vysokozdvižný vozík Junghein-
rich s hydrostatickým pohonem (VFG
540s–550s) může – s těžištěm břemene
600mm – přepravovat až 5 000kg a sto-
hovat do výšky 7m. Je vybaven hydro-
statickým pohonem „made in Germany“
– Hydrostatic Drive. Nový vysokozdvižný
vozík je poháněn motorem Volkswagen,
který se používá v dieselové (DFG) i ply-
nové (TFG) variantě. Regulační čerpadla
a motory kol dodává Bosch Rexroth. Zá-
kladem špičkového výkonu při velmi vy-
soké energetické efektivitě je elektronic-
ký řídicí systém, který vychází z vlastního
software Jungheinrich.
„Prezentací tohoto vozíku se uzavírá pro-
gram řad hydrostatických vozíků Jung-
heinrich, který byl zahájen představe-
ním vozíků VFG 425s–435s v roce 2008
a jejich úspěšným uvedením na trh,“ vy-
světluje Marek Scheithauer, vedoucí pro-
duktového management
spalovacích vozíků u fir-
my Jungheinrich. Osvěd-
čená koncepce designu,
technologie pohonu, er-
gonomie a bezpečnosti
byla přitom dále rozvinu-
ta a přenesena na nové
vozíky.
„Hydrostat ické j ízdní
vlastnosti zajišťují kom-
fort při jízdě a vysoký
př ek l ádac í
výkon ze-
jména při
intenz i v-
ním pou-
žívání,“ ří ká
dále pan Scheithauer.
Během zdvihu se auto-
maticky zvýší otáčky. Převod jízdních
a hydraulických procesů probíhá díky
hydrostatickému pohonu přímo, přesně
a bez námahy. Pět přednastavených pro-
vozních programů – od snížených výko-
nových parametrů pro velmi úspornou
práci až po maximální překládací výkon
– umožňuje řidiči přizpůsobit nastavení
funkcí aktuálnímu použití vozíku pouhým
stiskem tlačítka.
Ekologicky šetrné motory:
nižší spotřeba a nízké emise
d
Hydrostatický pohon má ve srovnání s pře-
vodovými pohony méně mechanických
dí lů a vyžaduje tedy méně servisních zá-
sahů a údržby. Použití nejnovější techno-
logie Common-Rail od firmy Volkswagen
umožnilo využít četné přednosti automo-
bilového průmyslu ve vysokozdvižných
vozících Jungheinrich poháněných spalo-
vacími motory. Pohonný motor z automo-
bilového průmyslu zajišťuje nižší spotřebu
a vibrace a nízké emise zplodin a hluku.
Motor ve spojení se sériově používaným
filtrem sazí pro dieselové motory splňuje
již dnes mezní hodnoty emisí zplodin stup-
ně III b, které vstoupí v platnost od roku
2013. „Jungheinrich nabízí v současnosti
nejčistší dieselový vysokozdvižný vozík ve
své třídě“, říká pan Scheithauer. „Měření
ukázala, že použitím hydrostatického po-
honu může být dosaženo celkové úspory
dvou litrů nafty resp. dvou kg plynu za ho-
dinu. To šetří náklady, snižuje emise CO
2
a šetří životní prostředí!“
Ergonomie: jízdní komfort
a vysoký překládací výkon
d
Prostorné a ergonomicky uspořádané
pracoviště řidiče vozíku VFG 540s–550s
zajišťuje nejen komfortní a snadnou jíz-
du, ale i vysoký překládací výkon vozí-
ku. „Když se řidič cítí v našich vozících