10 Červenec 2006
Nejdůležitější novinky na palubě anglického luxusního off-roadu: 220 kW (272 k) hebkých jako hedvábí a turbodieselový motor TDV8. Vedle toho dopřál Land Rover svému vlajkovému vozu mladšího vydání mimo jiné optimalizovaný Technický paket a ještě lépe využitou kabinu vozu, čímž pouze důrazně podtrhl výjimečnost vozu ve své třídě a ojedinělý styl tohoto luxusního modelu.
Pod kapotou motoru Range Roveru 07 slaví svůj debut technicky nejnákladnější hnací mechanismus všech trhů: 3.6l-TDV8-Diesel se dvěmi turbodmychadly, výkon 200 kW (272 k) a točivý moment od impozantních 640 Nm. Ve srovnání se současným šestiválcovým dieselovým motorem Range Roveru nabízí tento nový vznětový V8 o 54 % větší výkon a o 64 % větší točivý moment. A to vše prakticky beze změny hospodárnosti: při kombinovaném cyklu je spotřeba tohoto nováčka 11,3 l na 100 kilometrů.
Nový Range Rover TDV8 zrychlí za 9,2 sekundy z 0 na 100 km/hod a dosahuje nejvyšší rychlosti - elektronicky limitované - 200 km/hod. Současně klesla hladina hluku o zhruba 75 %. Nezměněné v nabídkovém programu Range Roveru pro rok 2007 zůstavají oba moderní benzínové motory: špičkový 4.2l s osmi válci a suverénní 4.4l sací motor s osmi válci.
Tak jako oba V8 benzínové vozy je i nový Range Rover TDV8 vyráběn sériově.
Technický paket zahrnuje mimo jiné vysoce výkonné brzdy na předních kolech a sladění podvozku a odpružení.
V interiéru čeká na pasažéry optimalizovaný systém airbagů, vylepšený audiosystém, zmodernizované a lépe anatomicky tvarované opěrky hlavy.
Nový Range Rover 07 je prostě vylepšený ve všech směrech a jízda pro řidiče i pasažéry se stává nekonečným zážitkem.
www.rover.cz