Haas Online Banner
Google překladač: English Deutsch
Inzerce

pendolino_1.jpgPendolino Českých drah spojí od prosince Olomouc s Prahou za dvě a půl hodiny. Vysokorychlostní vlak s naklápěcí skříní pendolino Českých drah by měl zahájit od prosince provoz na lince Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha. Cesta z Olomouce do Prahy se zkrátí na přibližně dvě a půl hodiny, doba jízdy do Ostravy bude přibližně jedna hodina. Průměrná cestovní rychlost těchto spojů tak bude přibližně 100 km/h, maximální rychlost až 160 km/h. Rychlovlak pendolino nabídnou České dráhy, a. s., jako zcela nový produkt osobní dopravy na zákaznicky nejatraktivnější železniční trase v České republice Ostrava – Olomouc – Praha.

Rychlovlaky nabízejí ve svých sedmi vozech celkem 331 míst k sezení, z toho je 105 míst v 1. třídě. Vlaky jsou klimatizované, cestující mají k dispozici bistro a samozřejmostí jsou prostory pro vozíčkáře. Cestujícím v 1. třídě nabídnou také rozkládací stolky a zásuvky 230 V pro napájení PC či mobilních telefonů. Díky takovému vybavení mohou cestující efektivně využít čas strávený ve vlaku například k práci, přípravě různých dokumentů nebo mohou na PC hrát hry či sledovat film, a tak za jízdy relaxovat.

Cesta pendolinem z Olomouce do Prahy se zkrátí na přibližně dvě a půl hodiny. V současné době tuto vzdálenost překonávají vlaky InterCity za více než 3 hodiny. Několik párů rychlovlaků pendolino denně by tak počínaje novým jízdním řádem (za předpokladu úspěšného schválení jejich provozu Drážním úřadem) mělo otevřít zcela novou kapitolu cestování mezi hlavním městem České republiky a Olomoucí. Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a.s., k tomu dodává: Jak výsledky zkoušek, tak i testování zařízení na zajištění elektromagnetické kompatibility spějí dle dosavadních informací úspěšně do finále. Jsem proto přesvědčen, že by zavedení zcela nové dimenze cestování mezi Ostravou, Olomoucí a Prahou neměla stát v cestě již žádná zásadní překážka.

Kromě trati Praha – Olomouc – Ostrava plánují České dráhy od roku 2006 nasadit rychlovlaky pendolino také na některé spoje do SRN, Rakouska a na Slovensko.

Vlak má délku 184,4 metru. Jeho maximální rychlost je 230 km/h, na českých tratích bude zatím jezdit rychlostí 160 km/h. Hlavní výhodou je vybavení speciální technologií pro naklápění vozové skříně. Ta pendolinu umožňuje projíždět oblouky o malém poloměru vyšší rychlostí, než jaká je povolena pro klasické vlaky. Například na modernizovaných úsecích v okolí Moravské Sázavy tak bude jezdit až 160 km/h, zatímco běžné rychlíky těmito úseky pojedou 130 až 140 km/h.

Inzerce
Inzerce
Inzerce

Kalendář akcí

<<  Duben 2018  >>
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112131415
16171819202122
232829
30      

Odběr novinek


Technika News
StreamTech.tv News

..
Inzerce