Za necelé dva týdny začne řidičům sloužit nový úsek dálnice D1 vedoucí z Vyškova do Vrchoslavic. Na trase, která přinese rozšíření důležité české dopravní tepny a významně urychlí cestování do Kroměříže a Zlína, probíhají nyní dokončovací práce. Stavbu 18 kilometrů dlouhého úseku za téměř šest miliard korun provádí sdružení vedené společností Skanska DS od dubna roku 2002. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Cena úseku Vyškov - Mořice včetně zvýšené sazby DPH bude činit zhruba pět miliard korun, cena obou zprovozněných úseků je včetně zvýšené sazby DPH šest miliard korun.
"V současné době je dokončena instalace vodorovného a svislého dopravního značení. Specialisté společnosti Skanska provádějí poslední úpravy asfaltového povrchu vozovky na nájezdové rampě na mimoúrovňové křižovatce Vyškov. Souběžně s tím probíhají závěrečné zemní práce a povrchové úpravy podél celého nového úseku a osazují se poslední části betonových svodidel a reflexní vodorovné značení. Na úplný závěr budou dobudovány protihlukové stěny," říká ředitel stavby Martin Fischer ze společnosti Skanska DS.
Nový úsek dálnice D1 Vyškov - Vrchoslavice zahrnuje dvě části, a to Vyškov - Mořice (D1 0133) a první etapu stavby Mořice - Kojetín (D1 0134). Celková délka těchto dvou úseků je osmnáct kilometrů. Výstavba zahrnovala tři mimoúrovňové křižovatky, 120 stavebních objektů a kromě tří hlavních liniových staveb také mostní objekty a přeložky inženýrských síti. Součástí dálnice je také sedm protihlukových stěn v celkové délce více než pět kilometrů, které eliminují hluk ze silniční dopravy.
Při výstavbě náspů mostu přes novou dálnici u Ivanovic na Hané byla použita nová moderní technologie, která se používá již ve Skandinávii a Německu; v České republice byla použita vůbec poprvé. Do konstrukce mostů byly založeny bloky z polystyrenu, které díky své nízké hmotnosti omezují sesedání podloží a most je tak stabilnější.
"Oba úseky zprovozníme 24. října 2005, na východním konci nové dálnice budou řidiči sjíždět zpět na stávající silnici I. třídy," dodává ředitel stavby Martin Fischer ze společnosti Skanska DS.
RSS Sitemap Trends Zásady ochrany osobních údajů Tvorba webových stránek Brno - Webservis © 2023. Všechna práva vyhrazena.