Elektricky vodivá těsnění zlepšují stínění EMI u kovových a pokovených krytů a současně zkvalitňují elektricky vodivé spoje a v některých případech i strukturální uzemnění. U těchto spojení se primárně jedná o vysokofrekvenční spoje, nikoli o elektrická bezpečnostní spojení určená k přenosu vysokých proudů v případě zkratu či poruchy. Mohou také částečně zajišťovat ochranu letadla před úderem blesku (LS/EMP), avšak v takovém případě se jedná o málo významnou sekundární funkci, protože většinu proudu budou přenášet jiné konstrukce. Tento odpor může být pouhých 2,5 mΩ a jeho dosažení není obtížné, pokud k propojení příslušných dvou dílů konstrukce používáte kovové spojovací pásky. V některých případech, například u typického konektoru Mil-C-38999, je však použití pásků nemožné nebo nepraktické. Vodivý spoj mezi konektorem a tělesem místo toho zajišťují šrouby společně s vodivým plochým těsněním nebo O-kroužkem.
Celý článek...