T+T Technika a trh 5/2016 - page 56

T+T
T e c h n i k a a t r h
5 / 2 0 1 6
Nižší hmotnost
d
Podstatnou vlastností jeřábu typu V je
snížená hmotnost nosníku jeřábu v po-
rovnání s jeřáby, jež mají skříňové nos-
níky. Průměrná hmotnostní úspora
pro konstrukci s jedním nosníkem je
17 %. Díky konstrukci se dvěma jeřábový-
mi nosníky je poměr snížené hmotnosti
nosníků příslušně vyšší ve vztahu k jeřábu.
Toto vede k možným zvýšením nosnosti
pojízdného mostového jeřábu, jenž může
být následně vybaven lanovým kladkostro-
jem, který má vyšší nosnost. To znamená,
že dvounosníkový mostový jeřáb ZVKE
může přepravovat vyšší jednotková zatíže-
ní – a dosahuje celkové hmotnosti včetně
zavěšeného břemene, jež není vyšší než
u jeřábu se skříňovým nosníkem. V důsled-
ku toho není pojezdová dráha jeřábu a ná-
stavba budovy vystavena žádnému vyššímu
zatížení, přestože nosnost je vyšší.
Přesné polohování
citlivého zboží
d
Další výhodou v porovnání se skříňovým
nosníkem je schopnost manipulovat s bře-
meny rychleji, protože jeřábový systém je
podstatně tužší díky svým mechanicky
propojeným nosníkům. Toto umožňuje
ještě jemnější a přesnější přepravu a po-
lohování břemen a citlivého zboží.
Přesné přizpůsobení
geometrii budovy
d
Jeřáb typu V s dvojitým nosníkem je nabí-
zen ve čtyřech různých konstrukčních vari-
antách. Boční připojení příčníků k mostnici
jeřábu je vlastností, již všechny sdílejí. Růz-
né typy se odlišují tvarem konců nosníku
a jejich svislou polohou vůči připojení. Toto
zajišťuje, že lze konstrukci jeřábu přizpůso-
bit nejlepším možným způsobem objemu
stávajících budov. Pro nové budovy lze
zmenšit prostor mezi jeřábem a střechou
budovy. Tento činitel šetří náklady na kon-
strukci budovy a její údržbu.
Pokud světlá výška dostupná ve stáva-
jících budovách umožňuje dostatečný
rozsah, lze využít další činitel šetřící hmot-
nost. Výšku nosníku lze prodloužit, když
je upřesněn rozměr světlé výšky jeřábu
typu V – a toto umožňuje další úsporu
hmotnosti. Tuto výhodu lze využít, když
nástavba budovy umožňuje pouze malý
rozsah pro břemena.
Přesné pojezdové dráhy
jeřábových koček a jeřábové
nosníky bez kroucení
d
ZVKE nabízí ještě větší přesnost ohledně
své pojezdové dráhy jeřábové kočky. Umís-
tění kolejnice jeřábové kočky doprostřed
nosníku jeřábu typu V také způsobuje
54
manipulaèní technika
I
doprava
I
automobilový prùmysl
DALŠÍ KROK:
Jeřáb
Demag V-typ do 50 t
Po celosvětovém uvedení
jednonosníkového
mostového jeřábu typu
V na trh, byl sortiment
značky Demag opět
rozšířen: s označením
jeřábu ZVKE firma
Terex Material Handling
představila pojízdný
dvounosníkový mostový
jeřáb, který v budoucnu
pokryje rozsah nosnosti
do 50ti tun. Jeřáb typu
V s dvojitým nosníkem je
nabízen se standardním
rozpětím do 35m, delší
nosníky lze dodat na
vyžádání. „Po kladné
odezvě trhu na náš jeřáb
typu V děláme další krok
a nabízíme tento typ
jeřábu jako konstrukci
s dvojitým nosníkem,“
vysvětluje ředitel
oblasti univerzálních
a modulárních jeřábů
ve společnosti Terex
Material Handling.
„S naším jeřábem ZVKE
posíláme silnou zprávu
a konzistentně sledujeme
naši strategii nabízet
tento jeřáb s rozšířenou
škálou nosnosti.“
1...,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55 57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,...68
Powered by FlippingBook