Page 64 - T+T_05_2012

Basic HTML Version

Jedná se o vektorové frekvenční měniče
bez nutnosti zpětnovazebního čidla.
Měniče mají integrován ovládací panel
pro nastavení parametrů a případné lokál-
ní ovládaní – ovládání je shodné s před-
chozí řadou frekvenčních měničů.
Měniče mají v celém výkonovém rozsa-
hu integrován síťový filtr třídy A vhodný
pro průmyslová prostředí (výjimkou jsou
měniče s napájecím napětím 1×230 V,
které mají filtr třídy B vhodný i pro komerč-
ní objekty). Od výkonu 11 kWmají měniče
vždy integrovanou síťovou tlumivku.
Měniče jsou založeny na modulárním
a rozšiřitelném principu, kdy je možné
k základní jednotce doplnit rozšiřující kar-
tu s doplňujícími funkcemi – například vy-
hodnocení zpětné vazby (enkodéru) pro
lepší regulační schopnosti měniče ve frek-
vencích pod 1Hz, kartu dodatečných I/O,
kartu reléových výstupů apod.
Tyto měniče ve výkonovém rozsahu
15–160 kW jsou dostupné v krytí IP55,
kdy kromě vysokého krytí nabízíme i do-
datečnou možnost ochrany vnitřních ob-
vodů lakováním desek s plošnými spoji.
Měniče jsou schopny pracovat i v teplo-
tách pod nulou, nejnižší povolená teplota
je –10 °C.
Komunikační a regulační
schopnosti
d
Měniče LTP-B mohou pracovat v několika
provozních režimech, konkrétně:
• U/f skalární řízení pro nejjednodušší
aplikace typu pásový dopravník,
horizontální posuv apod.,
• VFC rychlostní režim bez zpětné vazby
– vektorové řízení bez nutnosti zpětné
vazby na motoru, v tomto režimu je
možné plně kontrolovat chování
motoru do výstupní frekvence měniče
cca 1Hz. Při rozběhu dosahuje motor
až 200 % jmenovitého momentu.
Pro tento režim je nutné provést static-
ký autotunning. Po doplnění
frekvenčního měniče o enkodérovou
kartu a propojení s motorovým
enkodérem je možná regulace otáček
až do 0 Hz bez ztráty momentu,
• VFC momentový režim – vektorové
řízení s regulací momentu (nikoliv
otáček). Podmínky pro provoz jsou
stejné jako u rychlostního řízení VFC,
• PM-VFC – rychlostní režim pro
synchronní motory (servomotory) bez
nutnosti zpětné vazby,
• PM-VFC – momentový režim pro
motory s permanentními magnety
bez zpětné vazby,
• LTX – polohový režim pro synchronní
servomotory s enkodérem – v tomto
režimu měnič umožňuje polohování.
V režimu VFC jsou měniče vhodné i pro
zdvihové aplikace. K maření energie při
brzdění klesající zátěže je možné využít ex-
terní brzdový odporník (všechny měniče
mají integrovaný brzdový chopper) nebo
propojit stejnosměrné meziobvody více
měničů a rekuperovanou energii účelně
využít při ostatních pohybech ve stroji.
Měniče nabízejí speciální režim pro
rychlostní regulaci synchronních motorů
s buzením permanentními magnety (syn-
chonní servo) bez nutnosti využívat zpět-
nou vazbu – tento režim je velice vhodný
pro aplikace, kde je vyžadována nejvyšší
účinnost přeměny elektrické energie na
mechanickou (pro pohony s požadavkem
>IE4) nebo pro pohony, kde je vyžadován
jednoduchý synchronní chod – motory
s permanentními magnety nemají skluz,
zadané otáčky jsou přesně na výstupní
hřídeli motoru i při změnách zatížení.
Komunikační roz-
hraní obsahuje stan-
dartně sběrnici CAN
s interním protoko-
lem SBUS a proto-
kolem CANopen,
dále pak sběrnici RS485 s protokolem
MODBUS RTU. Standardní průmyslové
sběrnice Profibus-DP, PROFINET apod.
Měnič nemá integrovány, tyto se zpro-
středkovávají pomocí standardních SEW
komunikačních bran, např. Pro Profibus-
DP karta DFP21B/UOH. Za jednu bránu
je možné připojit až 8 měničů, sken inter-
ní komunikační sběrnice je 10 ms, tj. Dos-
tatečný pro drtivou většinu aplikací.
Po úspěšné řadě vektorových frekvenčních měničů
MOVITRAC LTP-A přichází SEW-EURODRIVE s novou
řadou frekvenčních měničů pro obecné pohony včetně
zdvihových, s typovým označením MOVITRAC LTP-B.
pohony
l
převody
l
automatizace
60
T+T
T e c h n i k a a t r h
4 / 2 0 1 2
MĚNIČ FREKVENCE
MOVITRAC LTP-B
Napájecí napětí
Výkon měniče
Krytí
1×200–240 V ±10 %
750 W–2,2 kW
IP 20, IP55
3×200–240 V ±10 %
750 W–5,5 kW
IP 20, IP55
3×380–480 V ±10 %
750 W–160 kW
IP 20, IP55
od výkonu 15kW jen IP55
Doplňková karta LTX
Rodina frekvenčních měničů MOVITRAC LTP-B
pokračování
a